Aviseringar
Rensa alla

Mona Sahlin Könskvotering


Ämnesstartare

Jaha nu har väl sossarna sjunkit enda ner till botten.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sahlin-undantagen-i-las-kvar_4417933.svd

Vad tycker ni om kvotering, diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

Kvotering är bra, all hail kvotering.

+ det stavas inte enda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videovåld:

Kvotering är bra, all hail kvotering.

På vilket sätt är kvotering bra, att man väjer kön framför kompetens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jubelåsna.

De vilka bekämpa eld med eld kommer att sluta i aska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mulatt:

På vilket sätt är kvotering bra, att man väjer kön framför kompetens?

Det är ju precis det man gör nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videovåld:

Det är ju precis det man gör nu.

Ja men på vilket sätt är det bra?


   
SvaraCitera

På 1300 - talet fanns ej slavar eller trälar, men livegna bönder hade inte fria själar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hihi, och jag som hade seriösa funderingar på dom röd-gröna för ett år sedan.

Jag har aldrig gillat Kvotering, men jag kan faktiskt förstå meningen med en riktig sådan i vissa yrken. Men nu är det ju som så att kvotering är inte till för mer än att kvinnor ska få tillträde till mansdominerande yrken och utbildningar. Feminism när den är som mest samhällsfarlig - kan tänka mig att Valerie Solanas hade skrattat gott åt samhällsklimatet i Sverige om hon levt idag.


   
SvaraCitera

Norge vart ju nöjda iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Norge vart ju nöjda iaf.

Har de infört kvotering i Norge, elr vad menar du?
Kvotering är knappast bra för jämstäldheten, detta systemet kommer bara göra att fler och fler män kommer ser ner på kvinnor med högstatus jobb.Detta systemet är både orättvist och diskriminerande mot kvinnor som verkligen har kompetensen, inte bara är detta än kränkning mot kvinnor utan också män som blir tvugna att avgå för att de är män. Nej till de rödgröna säger jag, detta kommer bara resultera i att företagen flyttar från Sverige, men det fattar ju inte den inkvoterade sahlin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Men nu är det ju som så att kvotering är inte till för mer än att kvinnor ska få tillträde till mansdominerande yrken och utbildningar.

Ultuna har ett helsike på veterinärutbildningen då 99% (bokstavligen, det har jag sett) är unga kvinnor. Om kvotering är bra eller inte i detta fall låter jag vara osagt, men situationen är sådan där.


   
SvaraCitera

Kvotering är idiotiskt, tidsfråga innan företagen flyr Sverige när vi har en stat som bestämmer vilka som ska få arbeten m.m.


   
SvaraCitera

bobben:

Kvotering är idiotiskt, tidsfråga innan företagen flyr Sverige när vi har en stat som bestämmer vilka som ska få arbeten m.m.

skönt att slippa borgarsvinen


   
SvaraCitera

idioti i högsta form, ytterligare en anledning att inte rösta på S eller på de någon av de "röd-gröna" Detta blir ju ett steg bort från jämnstäldhet, här sätter man könet i centrum, precis de man försöker få bort. Så jävla dumt så det inte är sant. Det här löser verkligen inga problem, som någon sa tidigare så kommer ju synen på kvinnor i högre positioner inte vara så fin, fördomarna kommer flöda. Vilket är ett steg bort ifrån jämnstäldheten.
Fy fan om Mona skulle bli statsminister ;S Är rädd för det.


   
SvaraCitera

internet:

skönt att slippa borgarsvinen

[love]


   
SvaraCitera