Aviseringar
Rensa alla

Moped fråga


Ämnesstartare

Hej jag är snart 15år och undrar hur lång man måste vara att köra crossmoped för att jag är 159cm ganska kortxD taksam för svar


   
Citera
Ämnesetiketter

Två och en halv lång, fyra bred


   
SvaraCitera

185.


   
SvaraCitera

lol [love]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skojjar du 185lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vespa då hur lång ska man va ungefär?


   
SvaraCitera

donald:

Men vespa då hur lång ska man va ungefär?

I regel ligger den lägsta tillåtna gränsen på 175cm. Dock kan undantag göras efter lång rättsprocess.


   
SvaraCitera

Köp en riktig moped i stället. Har en kompis som är kort och åkte en sådan där löjlig crossmoped när det begav sig, och han hade ganska svårt att köra den.

Suzuki K50, finns det bättre moped?

Du får åka på cykelvägar, billigare försäkring, om den sen är med i en veteranklubb blir det ännu billigare. Du kan åka i vilket väglag som helst, i skogen eller på en crossbana om du så vill. Man sitter lågt och har en bra tyngdpunkt, dessutom når man marken bra så när det är halt är det bara sätta ner fötterna.

Dessutom är de billiga i alla genrer, inköp, reservdelar, och det mesta finns tillgängligt till den. Den är lätt att tvätta och underhålla, och dessutom har du två kåpor som du kan förvara saker i. Den är väldigt lättmekad, och den håller hög kvalitét. Den är ju japansk!

Vill du åka på veteranträffar och moppecruisingar är den även välkommen där, folk tittar inte på dig som du vore en av de andra idioterna på sin crossmoppe.

Valet är ditt, krom eller billig plast, en bra veteranmoppe eller en crossmoppe som egentligen är skit. 😉


   
SvaraCitera

cirka 170 skulle jag tro.. men det är olika på olika moppar. Jag är ca 180 och har en Aprilia SX50 (cross). Då kan jag sitta på med platta fötter och raka ben. Men en polare har en Derbi DRD och där kan jag sitta med platta fötter och behöver inte ha benen raka.


   
SvaraCitera