Aviseringar
Rensa alla

Moped-tips


Ämnesstartare

Nu snart är de dags för mig att köpa en moped.. men eftersom jag inte är så bra på bra mopeder så skulle jag vilja ha eran hjälp.

Den ska ju vara bra med priset mellan 0 - 10.000 kronor. Sen får ni gärna tipsa på bra slags mopeder... ja..
Jag har tänkt köpa en begagnad och inte en ny så det är därför priset är som det är.

Tack på förhand. [y]


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera

Skulle hellre spara pengarna till nåt bättre senare i livet... Några tjejer jag känner brukade köra omkring med Peugeot Speedfighter 2" eller nåt sånt. Det ska tydligen vara bra men kanske dyrt också


   
SvaraCitera

köp en begagnad kinesvespa för 500 kr, du lär inte använda den mer än i ett år i varje fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Skulle hellre spara pengarna till nåt bättre senare i livet... Några tjejer jag känner brukade köra omkring med Peugeot Speedfighter 2" eller nåt sånt. Det ska tydligen vara bra men kanske dyrt också

Jotack, och få stanna hemma för att man inte har någon skjuts ! Aldrig!

Dan_the_ironman:

köp en begagnad kinesvespa för 500 kr, du lär inte använda den mer än i ett år i varje fall.

Och de vet du eller ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Å Gud så seriösa svar. Inga tack till er...


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Och de vet du eller ...

observera ordet "lär"

Och låt oss säga som såhär, i högstadiet åkta alla moped, i gymnasiet gick jag på en skola med 1000 elever, ingen åkte moped förutom den där smällfeta tjejen som inte orkade gå till matsalen.


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Å Gud så seriösa svar. Inga tack till er...

Burg:

Peugeot Speedfighter 2


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Å Gud så seriösa svar. Inga tack till er...

Jag gav dig ett svar ditt jävla fucktard, hur jävla pantad är du egentligen?


   
SvaraCitera
kachin

tare lugnt[no-no]

Jag skulle satsat på ett känt märke som man vet fungerar, tyvärr har jag dålig koll på mopeder, sorry [blush]


   
SvaraCitera

Håller med dan, köp ett stycke kinesskit som du plågar satan ur i ett år, i gymnasiet kör ingen moped, men där med inte sagt att du ska gå miste om det där underbara året av frihet, man kan ha jävligt roligt med en moped om man inte bryr sig om hur illa den far.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Sorry såg inte det, pappa tycker också jag ska köpa något sånt... En begagnad som inte kostar så mycket..

Dan_the_ironman:

observera ordet "lär"Och låt oss säga som såhär, i högstadiet åkta alla moped, i gymnasiet gick jag på en skola med 1000 elever, ingen åkte moped förutom den där smällfeta tjejen som inte orkade gå till matsalen.

Låt mig säga såhär... Jag fyller år i början av året så för mig blir det att jag börjar köra i åttan ... Så inte bara ett år för de första. För de andra så skoter jag i vilka som kör moped till skolan osv... Man brukar ju ha mopeden till annat liksom. Och jag bor bara några steg från skolan så mopeden behöver jag bara om jag ska någonstans. Vilket jag kommer använda rätt ofta i ju med min kille på utanför stan så att jag slipper åka buss varenda jävla gång ...


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Vilket jag kommer använda rätt ofta i ju med min kille på utanför stan så att jag slipper åka buss varenda jävla gång ...

då är ju en kinesmoppe bra iom att den går i 45, men ja gör som du vill, skulle mest bli nöjd om du kastar pengar i sjön pga skadeglad.


   
SvaraCitera

Ska du ha en eu-moped ska du ha en supermotard. Bara töntigt med en kinaskoter som inte ens har manuell växellåda.


   
SvaraCitera

mrman:

Bara töntigt med en kinaskoter som inte ens har manuell växellåda.

det är ju inte direkt som att mopeder är coolt i vilket fall... [crazy]


   
SvaraCitera