Aviseringar
Rensa alla

Mopedbil/King cab


Ämnesstartare

Hej, jag år en tjej på 14 år och 10 månader. Eftersom jag fyller 15 snart så börjar det bli dags för mig att ta AM kort. Kan pröjsa för kortet själv så har mina föräldrar sagt att de kan köpa fordon åt mig. (Mina föräldrar är skilda). 

Alternativet är antingen en traktor eller mopedbil då jag fyller på hösten/vintern. Men jag är då sugen på antingen en King Cab eller på en fin mopedbil. 

Men mamma säger att hon inte kan betala en bil för 30/40 000 kr och att jag då måste nöja mig med en billigare modell. Medan min pappa sitter med mig och tittar på mopedbilar för ungefär 60 000 och säger att klart att jag ska ha en.

Vad ska jag säga till min mamma? Har ju förstås argumentet att jag kan åka till min pappa och mina fritidsaktiviteter. Jag kan ju också skjutsa på mina 3 småsyskon. 

Vad finns det för nack/fördelar med mopedbil? Vad kan jag argumentera med?


   
Citera
Ämnesstartare

Vänta tills du fyller 18 istället. Köp en cykel. Bättre för hälsan, rumpan och plånboken.

OBS ingen elcykel. Elcyklar är för phags.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plus, du vill väl inte att folk ska tro du är miljöpartist när du glider runt i ditt diesellok?

hqdefault.jpg


   
SvaraCitera
spket

Anonymbaraföratt:
Hej, jag år en tjej på 14 år och 10 månader. Eftersom jag fyller 15 snart så börjar det bli dags för mig att ta AM kort. Kan pröjsa för kortet själv så har mina föräldrar sagt att de kan köpa fordon åt mig. (Mina föräldrar är skilda). 

Alternativet är antingen en traktor eller mopedbil då jag fyller på hösten/vintern. Men jag är då sugen på antingen en King Cab eller på en fin mopedbil. 

Men mamma säger att hon inte kan betala en bil för 30/40 000 kr och att jag då måste nöja mig med en billigare modell. Medan min pappa sitter med mig och tittar på mopedbilar för ungefär 60 000 och säger att klart att jag ska ha en.

Vad ska jag säga till min mamma? Har ju förstås argumentet att jag kan åka till min pappa och mina fritidsaktiviteter. Jag kan ju också skjutsa på mina 3 småsyskon. 

Vad finns det för nack/fördelar med mopedbil? Vad kan jag argumentera med?

Att du bara kan ha en passagerare vad du än väljer bara så du vet.

Mopedbil är egentligen bara positivt jämfört med annat


   
SvaraCitera

Alt 1 - fortsätt och cykla tills du fyller 18 år och får ta B-kort.

Alt 2 - köp en BILLIG EPA/A-traktor.

Alt 3 - köp en billig begagnad japansk moped.


   
SvaraCitera

Tickstart:
Vänta tills du fyller 18 istället. Köp en cykel. Bättre för hälsan, rumpan och plånboken.

OBS ingen elcykel. Elcyklar är för phags.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Berit

Tänk på att moppe bilen har säkerhet som en golfbil. En i stan körde in i en lyktstolpe. Stolpen gick igenom hela motorn, tog stopp vid rutan och den gick 45 km/h


   
SvaraCitera

Dör hellre än o köra mopedbil, vänta tills du blir 18 o köp en riktig bil. Annars finns cykel (:


   
SvaraCitera

spket:
Mopedbil är egentligen bara positivt jämfört med annat

Hur då?


   
SvaraCitera
spket

Jötunheimer:

Hur då?

Går å köra vinter bra, du blir inte blöt när de regnar, håller värdet ganska bra, oftast goa högtalare 😉


   
SvaraCitera

atraktor är mycket säkrare


   
SvaraCitera