Aviseringar
Rensa alla

Moppe ägare hjälp


Ämnesstartare

Hej jag ska snart ta mitt eu moppe kort och skulle vilja ha en rieju drac men min fråga är ungefär hur lång ska man vara för att kunna köra ner och nå ner. Jag är ganska kort 160cm mycket tacksam för svar


   
Citera
Ämnesstartare

beror ju på hur hög moppen är?

kan ju vara höjd... tror inte det ska vara några problem...

bästa är om du går å tittar på en sån moppe å testar den.
når du ner till marken så den inte välter så ere grönt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om man kan höja den kan man väll sänka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

donald:

Men om man kan höja den kan man väll sänka

ja i regel kan du det... kan vara lite meck... vet inte hur man jhöjer just en drac... men kan ju vara fastsvetsade höjningar elelr annat hemma bygge... inte vet jag..


   
SvaraCitera

donald:

ungefär hur lång ska man vara för att kunna köra ner och nå ner.

Den är rätt hög, du bör nog vara över 175cm minst..


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Troligen för sent för att svara.. men svarar ändå ;D

Om du har/tänkte köpa en Rieju och är 160 lång får du se till att mopeden inte är höjd*-alltså i orginal.
*Höjd el. höjning är när man har grejat om i svinget och höja bakpartiet på mopeden.
anledningen till att man måste greja om i svingen är för att VISSA rieju inte är meningen att man ska kunna det.

Förenkling: Du borde inte köra en Rieju som är höjd. En Fruria skulle passa. Dom är snygga (även orginal) och smidiga[wink]

Vill gärna tipsa om Moppe meet 2010 vid frihamnen då det samlas MASSOR av moped åkare i alla åldrar på olika ställen för att samåka till frihamnen (Stockholm). Vid frihamnen är det massa med folk och spännande aktiviteter för moped intresserade!![bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Rieju_Drac_RR:

Vill gärna tipsa om Moppe meet 2010 vid frihamnen då det samlas MASSOR av moped åkare i alla åldrar på olika ställen för att samåka till frihamnen (Stockholm). Vid frihamnen är det massa med folk och spännande aktiviteter för moped intresserade!![bigsmile][bigsmile]

Är det inte lite väl sent att tipsa om det nu när det bara är 13 dagar kvar av år 2010? Eller är Moppe meet 2010 i slutet av december mitt bland snöstorm o meterhöga snövallar? [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile]


   
SvaraCitera

stoner:

slutet av december mitt bland snöstorm o meterhöga snövallar? [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile]

Haha menade 2011 ;P så tyvärr inga snövallar 🙂 Förträffen är 14/5 vid frihamnen
http://www.moppenet.nu/showthread.php/5017
där kan du också kolla vart alla samåker åker ifrån så att du kan JOINA!
stora är något senare runt den 23, kommer inte ihåg "på raka arm" 🙂


   
SvaraCitera

Rieju_Drac_RR:

Haha menade 2011 ;P så tyvärr inga snövallar 🙂 Förträffen är 14/5 vid frihamnen
http://www.moppenet.nu/showthread.php/5017
där kan du också kolla vart alla samåker åker ifrån så att du kan JOINA! stora är något senare runt den 23, kommer inte ihåg "på raka arm" 🙂

Jo, jag misstänkte nästan att du syftade på nästa år - 2011. [smile]

EDIT - kommer det att komma upp mer info på Moppeforum.net?


   
SvaraCitera

stoner:

kommer det att komma upp mer info på Moppeforum.net?

Tror inte det. Har du hittat URLen till maraton? skulle gärna vilja ha den ;D

Ska du dit??


   
SvaraCitera

Rieju_Drac_RR:

Tror inte det. Har du hittat URLen till maraton? skulle gärna vilja ha den ;D

Ska du dit??

Vilken maraton menar du?

Om jag ska upp 14/5 2011? Ärligt talat så känns det så otroligt långt fram när snöstormarna och snön vräker ner och man snarare skulle behöva ett par skidor, snöskoter eller bandvagn för att förflytta sig. [bigsmile]

Jag gillar normalt vita jular men snön behöver ju inte komma en månad INNAN jul och det ser ut som om vi bodde i Sibirien och inte i södra Sverige.


   
SvaraCitera

stoner:

Vilken maraton menar du?

Förträffen är 14/5 sen blir de ett stort maraton.. men de kommer nog vara ungefär lika mycket folk på båda..

stoner:

Om jag ska upp 14/5 2011? Ärligt talat så känns det så otroligt långt fram när snöstormarna och snön vräker ner och man snarare skulle behöva ett par skidor, snöskoter eller bandvagn för att förflytta sig. [bigsmile]

Haha helt rätt (Y)
Men skulle inte vara helt fel att åka så i snön... som ett träningspasset i all den snön x) -


   
SvaraCitera

så du ska på 14/5?? ;P


   
SvaraCitera

Rieju_Drac_RR:

Förträffen är 14/5 sen blir de ett stort maraton.. men de kommer nog vara ungefär lika mycket folk på båda..

Menar du att maratonet är samma dag som förträffen?

Rieju_Drac_RR:

Haha helt rätt (Y)
Men skulle inte vara helt fel att åka så i snön... som ett träningspasset i all den snön x) -

Att köra på snö- och is är skitroligt bara man har ordentliga isdubbar. Du vet, sådana där däck som man kör isracing med. Dubbar som är uppåt 5 cm långa med fulldubbade däck. Farsan har fem mopeder och tre motorcyklar som jag brukar låna när lusten faller på. Har AB kort kanske jag ska tillägga. [smile]

Rieju_Drac_RR:

så du ska på 14/5?? ;P

Är inte säker på att farsan har någon moped som är laglig att köra med på vanliga vägar. Bara supertrimmade mopeder eller renoveringsobjekt som ännu inte är körbara. Han håller på med allt ifrån gamla 50-talare till hyfsat nya objekt.

Här är något han försöker kopiera fast jag är inte säker på hur resultatet blir. OBS att det INTE är hans moppe! [sad]

Image

Galleri: ​ http://www.garagego.se/forum/projekt/famous/47035/Minarelli-mhr7t-ciao-nya-pixxx/


   
SvaraCitera