Aviseringar
Rensa alla

Moppe ägare hjälp


stoner:

Menar du att maratonet är samma dag som förträffen?

Förträff= Före träffen, därefter namnet 😉 haha
Nej men förträffen är 4 dagar innan maraton, 14maj. Maratonet är 18 maj, men letar efter länken till sidan där de står mer om den 🙂

stoner:

Att köra på snö- och is är skitroligt bara man har ordentliga isdubbar. Du vet, sådana där däck som man kör isracing med. Dubbar som är uppåt 5 cm långa med fulldubbade däck.

Fan va kul 😀 Skulle vara najz att pröva, men kör så gott jag kan utan några hjälpmedel ;D chansa och se hur de blir lixom [ops]

stoner:

Har AB kort kanske jag ska tillägga.

hur gammal är du? Eller vissa kanske föredrar hur ung... ;P

stoner:

Är inte säker på att farsan har någon moped som är laglig att köra med på vanliga vägar. Bara supertrimmade mopeder eller renoveringsobjekt som ännu inte är körbara. Han håller på med allt ifrån gamla 50-talare till hyfsat nya objekt.

Grym ;o till stunt??


   
SvaraCitera

Rieju_Drac_RR:

Förträff= Före träffen, därefter namnet 😉 haha
Nej men förträffen är 4 dagar innan maraton, 14maj. Maratonet är 18 maj, men letar efter länken till sidan där de står mer om den 🙂

Jag förstod väl iof sig att det inte var samma dag eftersom då hade det ju inte behövts någon "förträff".

Rieju_Drac_RR:

Fan va kul 😀 Skulle vara najz att pröva, men kör så gott jag kan utan några hjälpmedel ;D chansa och se hur de blir lixom [ops]

Det är minst lika roligt att köra på vråltrimmade moppar ute i naturen som att köra på tyngre maskiner. En fördel med mopparna är just att de är lättare och iom det blir de också lite lättare att handskas med. Man kan ju jämföra det med mountainbikes. Det är inte en slump att de gör MTB för downhill i ren kolfiber just för att de bara ska väga några kilo. [smile]

Här är en bild på däck som används för isracing.

Image

Hela reportaget finns på:
Brandmannen Posa till sin 32:a VM-final. OBS att det INTE är farsan på bilden.
http://www.ka.se/index.cfm?c=86080

Rieju_Drac_RR:

hur gammal är du? Eller vissa kanske föredrar hur ung... ;P

Jag har fyllt 20. [blush]

Rieju_Drac_RR:

Grym ;o till stunt??

Farsan har både allt ifrån vanliga moppar till Harley-Davidson V-Rod så jag har lite grann att välja på när han är på gott humör. Det händer allt som oftast. [smile]


   
SvaraCitera

Rieju_Drac_RR:

Kolla in snubben som kör moppe utan framhjul. [bigsmile] Videon är från Italienska Verona Bike Expo 2010 som var i januari 2010. [wink]


   
SvaraCitera

stoner:

Här är en bild på däck som används för isracing.

[surprised] maxat x)

stoner:

snubben som kör moppe utan framhjul

haha.. vilken minut?? XD


   
SvaraCitera