Aviseringar
Rensa alla

Moppe 😀


Ämnesstartare

Jag vill ha denna moppen, en viarelli gt1 (klass ett givetvis).
Någon som har en sån som kan säga om den är bara
eller dålig ?. Kan typ inget om mopeder.

Men visst är den snygg ? (a)¨

eu%20moped%20GT1%20blue[1].jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Kiwis

Däcken är tillräckligt små för att underredet skall ta i när du svänger. Detta resulterar i omedelbar död. Den är alltså dålig.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kiwis:

Detta resulterar i omedelbar död

Ojoj, låter inte bra ;s


   
SvaraCitera

Den där är inget att ha. Inte för att vara taskig, men skulle alldrig sätta mej på en liten kines.
Satsa på en kvalitets moppe istället som t.e.x. Peugeot Jetforce, Aprilia Sr50 ditech eller yamaha aerox.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alleexs:

Den där är inget att ha

Vad är det för fel på den ? ;p


   
SvaraCitera

kvakk:

Vad är det för fel på den ? ;p

Lättare att säga vad som är bra: Låg bensin förbrukning..
Några dåliga saker är t.e.x.
-Kina tillverkad.
-Usel kvalité.
-Usel kvalitets känsla.
-Ordentligt slö motor utan potential.
-Inget andrahandsvärde.
-Folk skrattar åt en när man kommer me en sån 😛
-10" hjul.
-Dålig väghållning.
-Dålig komfort.
-Tråkig karaktär.
-Liten och trång.
-Dåliga bromsar (trumma bak)
-osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha okej, jag ger mig. Men jag tycker att den är snygg ! 😉


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looptroop:

Tycker du ska ha en gammal skoter

asså, jag fattar inte varför folk vill ha såna.
De är fula ! jag vill ha en fin !


   
SvaraCitera

Om du vill ha en snygg&snabb kvalitets moppe så kan du ju köpa min aerox på länken.
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_Aerox__Blickfangare__trimmad__Eu45__02_27...

Eller en t.e.x. En Jetforce tsdi
http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot_Jetforce_TSDI__04_27264246.htm?ca=11&w=1
eller en aprilia sr50 ditech:
http://www.blocket.se/stockholm/Aprilia_sr50_ditech__02_MATTSVART_27097678.htm?c...

Äger själv för tillfället sr50 ditech, Aerox och Jetforce tsdi. Skitbra moppar som jag verkligen kan rekomendera.

Annars så är också Gilera runner purejet och Piaggio NRG purejet fina mopeder med bra motorer. Jag kan inte uttala mej om kvaliten på just dom. Men kan tänka mej att den är bra!


   
SvaraCitera

inte den -.- Många - (som alleexs skrev bla.) sen när du skyssar så kommer den inte palla x) kommer skrapa i backen. Kanske till och med skrapa i stödet när du kör själv

köp aerox [bigsmile]

Om du vill ha cross-moppe så rekomenderar jag Reiju (om du vill ha och pilla med) Fruria (stavning?) (om du vill ha en "klar" moppe som syns i mängden) Derbi (om du vill pilla lite grann) eller Gilera (om du kan lite, det brukar gå sönder på dom tror jag.. men endast små saker som inte kostar så mycket)
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alleexs:

-Dåliga bromsar (trumma bak)

folk stirrar sig ofta blinda på om det är trumma eller skivor, och påstår att trumma är värdelöst, så behöver det inte alls vara (kanske på denna mopeden), men i övrigt är bromsen skyddad, enklare, samt kräver mindre underhåll än skiva. [y] så bak duger det gott!

MT är det enda rätta! [wink]
men om du inte vill ha det så kom Alex med en del bra förslag.


   
SvaraCitera
Kiwis

Har trumbromsar runt om på min bil. Behöver inget effektkrävande servo, kan köra omkring i havet, kan handbromssvänga utan dåligt samvete, mm.

Tycker snarare att MB50 är det enda rätta: Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kiwis:

Har trumbromsar runt om på min bil. Behöver inget effektkrävande servo, kan köra omkring i havet, kan handbromssvänga utan dåligt samvete, mm.

Tycker snarare att MB50 är det enda rätta:

precis!

ja den var riktigt najs! MB är väl egentligen en bättre moped (för stadskörning, racing osv). men inte lika kul att stå bredvid en trimmad Senda vid rödljusen, känns roligare med en sleten MT som han först skrattar åt, vilket snart övergår i gråt..[wink] fast det är väl bara för att jag är för snål för att ha en fin [crazy]


   
SvaraCitera