Aviseringar
Rensa alla

moppe


Ämnesstartare

tjena är 13 år och fyller 14 om ungefär 1 månad och funderar på att fråga morsan om en moppe vet ni ungefär vad det kostar? eller ska jag spara själv? ska sommarjobba i 3 veckor kommer känna runt 5000-7000 kr tror jag och jagh får 500 i månadspeng så ahh...


   
Citera

Vad vill du ha för moppe? En helt original eller trimmad? Kina moppe eller nå annat?


   
SvaraCitera

räknas först var du bor i malmö kostar AM (för att köra klass 1) 3500kr på mårtenssons och sen kan en moped kosta olika


   
SvaraCitera

En moppe kostar allt mellan 3000 och 30000. Men du får väl en helt okej fungerande moppe för ca 8000-12000. Körkortet kostar ju tyvärr också lite, typ 3000-5000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BästaEmil:
En moppe kostar allt mellan 3000 och 30000. Men du får väl en helt okej fungerande moppe för ca 8000-12000. Körkortet kostar ju tyvärr också lite, typ 3000-5000

kostar körkort så mycket? Måste man ha det för 30 moppe?


   
SvaraCitera

Tror man måste ha ngt förarbevis för klass 2. Det kostar inte lika mkt som klass 1 körkort. Tror allt de här står på transportstyrelsens hemsida


   
SvaraCitera

Köp begagnad yamaha. Kostar omkring 10-15k där jag bor


   
SvaraCitera
sies
 sies

Personligen tycker jag det är bättre att vänta tills man kan ta körkort för bil. Efter du fyllt 15 är det bara 3 år tills du får ta bilkörkort och 1 år tills du får börja övningsköra. 


   
SvaraCitera

eller tar du mc körkort du får grundkrav för bil och du får köra i högre hastigheter = mer frihet


   
SvaraCitera

Va ska man ha mopeder till?
Köp bättre fordon istället! Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köpa moped vid 15, vänta till 16 och satsa på en 125cc eller EPA-traktor eller vänta till 18 och satsa på bil är väl ett ställningstagande du måste ta. 


   
SvaraCitera

stoner:
Köpa moped vid 15, vänta till 16 och satsa på en 125cc eller EPA-traktor eller vänta till 18 och satsa på bil är väl ett ställningstagande du måste ta. 

Epa kan man ha när man är 15.
AM-kort är för moped å klass 1 traktor.
traktorkort få man ta när man är 16.
skillnan är att med am-kort få man egentligen bara köra korta sträckor, men med traktorkort får man köra bäst fan man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Räänkkutus:

Epa kan man ha när man är 15.
AM-kort är för moped å klass 1 traktor.
traktorkort få man ta när man är 16.
skillnan är att med am-kort få man egentligen bara köra korta sträckor, men med traktorkort får man köra bäst fan man vill.

Säger vem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Räänkkutus: Epa kan man ha när man är 15.
AM-kort är för moped å klass 1 traktor.
traktorkort få man ta när man är 16.
skillnan är att med am-kort få man egentligen bara köra korta sträckor, men med traktorkort får man köra bäst fan man vill.

Jag vet inte riktigt vad du menar med "Epa kan man ha när man är 15" men jag syftade naturligtvis på att kunna köra den när, var och hur man själv vill. Och då är det (väl) 16 år som gäller som jag skrev ovan!?? Har själv aldrig ägt eller kört någon EPA/A-traktor.

Här är en sida som Expressen lagt ut: Epatraktor - Här är allt du behöver veta

PWr: Säger vem?

Antar att han syftar på Transportstyrelsen och Sveriges Rikes Lag.  Cool


   
SvaraCitera

focl mitt kort för 4100kr, provet är på ca 150kr


   
SvaraCitera