Aviseringar
Rensa alla

Moraliska relativister vs Religösa fundamentalister


Nortexius:

Tror du att det har ändrats så mycket från 50%? Att du litar på en vänstertidning med en massa vänsterfolk som försöker förklara bort problemen är inte mitt fel.

Du presenterade källan, därmed bör väl ändå du ta ansvar för informationen den delger. Att du vägrar se att de enda källorna som presenterar fakta som stödjer din sak är från 1995 eller tidigare och därmed är högst inackurata är inte mitt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men sen bryr sig inte européer om sin undergång. De känner fortfarande skam sedan 1945.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Jo det gör det vissa livsfilosofier uppmuntrar att skaffa barn mer än andra.

Att man vill skaffa barn har biologiska grunder, inte religiösa. Att man avstår från att skaffa barn har samhälleliga grunder, inte religiösa. I "västvärlden" satsar många på att utbilda sig och få ett välbetalt arbete; de satsar på att göra karriär. Då kommer tankarna på att skaffa barn lite i skymundan. Att man avstår ifrån det på grund av etiska skäl är antagligen väldigt ovanligt, vilket leder till slutsatsen att den här rabbin överdriver ganska jävla mycket när han hävdar att vår relativism - som antagligen inte heller är särskilt utbredd från första början - kommer att leda till vår undergång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Tror du att det har ändrats så mycket från 50%? Att du litar på en vänstertidning med en massa vänsterfolk som försöker förklara bort problemen är inte mitt fel.

Varför gör du det här till en politisk diskussion? Kan du inte bara skippa din agenda och argumentera förutsättningslöst om hur det faktiskt förhåller sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera