Aviseringar
Rensa alla

Moraliskt fel med stadsjeep/SUV?


Ämnesstartare

Marmoth:

På vilket sätt? Dela gärna med dig av dina erfarenheter/fördomar!

Fördom förstås, men det första jag tänker när jag tänker SUV är överkompenserande män som tar sig själva på alldeles för stort allvar, antagligen med ett bluetooth-headset i örat och en styrofoam-kopp med kaffe som sagda man slänger ut genom fönstret när han druckit upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom "nya" stadsjeeparna har upphov till den debatt som handlar om höjden och dess höga vikt som fått svåra konsekvenser vid kollision med "vanliga" personbilar eller oskyddade trafikanter, som du också nämnde gradvis.

Även om dom flesta CUV-bilar ser skapligt fräscha ut skulle jag nog bränna krut på något mer slagkraftigt, ska man ens ha bil är det "antingen eller" som gäller. åka exklusivt eller någon gammal Volvo.

Lexus ligger mig nära hjärtat. Men jag vill först ha en Kawasaki ZX-10R. (Framtidsplaner).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Go for it! Ser inte alls varför det skulle vara mer moraliskt fel än köp av någon annan bil.
Och bekvämligheten i de flesta är oslagbar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljöfascismen är det mest omoraliska i vår värld. Personbilar är inte ens med på topp 10-listan.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Att säga att den ena gruppen eller den andra gruppen är dum i huvudet är bara... konstigt.

lika torr som vanligt[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

lika torr som vanligt[wink]

Lika dåliga skämt som vanligt?[wink]

Nä, för jag vet att du menade det du skrev, vid tillfället du skrev det [wink]

respons:

men det första jag tänker när jag tänker SUV

Haha[bigsmile], i Sverige kanske det kan vara så i en del fall. Men verkligen inte här borta.

Men du ser alltså SUV-ägare som en lite stereotypisk "miljöförstörare" som tycker om att skräpa ned (kaffemuggar) naturen? Föreställde mig nyss scenariot av en kostymnisse som vevar ner rutan och kastar ut en mugg.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Men jag vill först ha en Kawasaki ZX-10R.

Här tänker vi inte på säkerhet[wink] Varför vill du ha en sådan motorcykel? För att flänga runt på vägarna?


   
SvaraCitera

Marmoth:

Nä, för jag vet att du menade det du skrev, vid tillfället du skrev det

ah, du knnr mig så jäla bra, jag ä som 1 öppen bok [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofc så är det ju det ur miljösynpunkt. Men de är jättesköna att köra och skitsnygga. Man känner sig så cool och bra, på miljöns bekostnad. [sad][sad] Så kommer inte att köpa en själv nä. Onödigt dyra och bensinslukande också.
Men ack så bra. Men dåliga!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag ä som 1 öppen bok [cool]

Japp, det är du.

isola:

Men ack så bra. Men dåliga!!!!

Jag tror att du kanske ligger i riskzonen att strunta i de negativa sidorna förr eller senare. Det låter så iallafall[wink] De är ju faktiskt jävligt.. bra!


   
SvaraCitera

Marmoth:

Japp, det är du.

ah
kanske tom 1 låtsasbok i ditt huvud [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Jag tror att du kanske ligger i riskzonen att strunta i de negativa sidorna förr eller senare. Det låter så iallafall[wink] De är ju faktiskt jävligt.. bra!

Ska kämpa emot!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

kanske tom 1 låtsasbok i ditt huvud [wink]

Mmm! Cool story bro'!

isola:

Ska kämpa emot!!

Varför då? Då får du kämpa emot att skaffa husdjur också[wink] Men egentligen, varför inte ha båda två?[cool]


   
SvaraCitera

Marmoth:

Mmm! Cool story bro'!

man kan ju börja undra...[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

man kan ju börja undra...[crazy]

Jo, du undrar ju rätt mycket ibland. Undrar hur nyttigt det är för dig att vara så pass bitter som du fortfarande verkar vara.[shake] (Eller så har du helt enkelt riktigt tråkigt och dålig humor, som de flesta internet neerdz)

Anyway, har inte tid med bittra människor just nu. So long!


   
SvaraCitera