Aviseringar
Rensa alla

Moraltestet i p3 - vad tycker du?


Ämnesstartare

Lyssnade på dagens sändning av Christers moraltest i eftermiddags och vill gärna veta var ni står i följande fråga:

"Många anser att alla vuxna människor har rätt till självbestämmande. Att vi själva bör bestämma var vi ska bo, vem vi ska gifta oss med, om vi ska röka osv. Med tanke på rätten till självbestämmande, är det då moraliskt okej att staten förbjuder oss att använda droger?"

Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

klart staten ska förbjuda droger.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

klart staten ska förbjuda droger.

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dyngbög:

[crazy]

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart att staten ska ge fan i vilka droger man tar

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

eller ok, kanske förbjuda tyngre droger då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

eller ok, kanske förbjuda tyngre droger då..

Och hur ska man bestämma vilka som är tunga eller ej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt mina principer är det inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Enligt mina principer är det inte det.

patrick bateman:

klart staten ska förbjuda droger.

Tickstart:

klart att staten ska ge fan i vilka droger man tar

Utveckla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anser att man ska få göra det man vill så länge det inte skadar andra.
Att använda droger, eller snarare att missbruka droger, verkar ofta leda till att andra får sota för det.
Inte bra.
Så vissa lagar är bra, men de behöver kanske inte vara lika hårda.

Eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Staten ska ägna sig åt saker så som att sälja fältartilleri till u-länder och bevaka sms inte fan ska dom lägga sig i ens kemiska förehavanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Utveckla!

Staten har ingen rätt till frihetskränkande som inte grundar sig i önskad prevention av annan typ av frihetskränkande.

Kort och gott: Min kropp - mina regler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina rättigheter borde gå före statens då jag är en av delägarna i staten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Och hur ska man bestämma vilka som är tunga eller ej?

annoyed:

Utveckla!

Brukar tänka att, "skulle jag vilja att min mamma fritt skulle kunna få tag på dessa droger?", varefter kanske inte så himla många återstår.. [sad] men tycker iaf atts taten ska sluta öppet ljuga och sprida propaganda om vissa droger, sånt är ju bara skrämmande [confused]


   
SvaraCitera
Bakric

Tickstart:

Brukar tänka att, "skulle jag vilja att min mamma fritt skulle kunna få tag på dessa droger?", varefter kanske inte så himla många återstår

För mig ter det sig som att mammor inte alltid tänker rationellt vare sig dom är höga eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Utveckla!

droger innebär ju fara för många männiksor. jag skiter i om nån knarkar men om nån knarkar och blir galen och skadar sig själc och andra så är ju inte det bra för samhället. egentligen tycker jag att om man vill knarka så får man det men det är för farligt och dåligt. om alla droger blir lagliga kan vi ju säga hejdå till framtiden, varenda unge skulle ju förstöras

typ


   
SvaraCitera