Aviseringar
Rensa alla

Mordhotad för min transsexuella identitet


Ämnesstartare

Igår så fick jag formella dödshot över mig på andra forum över nätet enbart för att jag är transsexuell. Även om jag vet att jag bara borde ta och ignorera sådant så känner jag mig djupt skärrad. Kanske mycket beroende på att jag är en känslomänniska som lätt tar åt sig av elaka saker. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att känna mig bättre till mods. Som sagt så känner jag mig ganska ensam i och med att jag råkat ut för det där.

Senare så fick jag även höra att jag som transperson helt enkelt får skylla mig själv om jag blir mordhotad, att det vore rätt åt mig för att jag törs vara öppen fullt ut med min könsidentitet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Personer som mordhotar via nätet är vanligtvis väldigt fega och miserabla personer som inte fullföljer hoten, så du behöver inte oroa dig över att hoten ska realiseras så att säga.

Men mordhot är olagliga så du bör polisanmäla dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska inte skämmas över vem du är. Att andra klankar ned på dig så för det för att de inte har något bättre att göra. Anmäl dom till moderatorerna så de kan ta i kontakt med personen. Du ska vara stolt över att du är öppen med det och har vågat berätta. Hoppas allt löser sig Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Näthat & dess psykologi är ett brett ämne.. Något förvånad över att jag ej fann mycket info om det, skiljer kanske inte så mycket från IRL-hat.

http://www.socialamedier.com/2013/02/06/psykologi-sa-fungerar-nathatare/  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Möt upp den och ta med dig en glock och sätt en kula i hens ansikte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KramHjärta Förstår absolut att det inte är så lätt att bara låta det rinna av, men finns att skriva till om du bara vill ventilera dig eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Personer som mordhotar via nätet är vanligtvis väldigt fega och miserabla personer som inte fullföljer hoten, så du behöver inte oroa dig över att hoten ska realiseras så att säga.

Men mordhot är olagliga så du bör polisanmäla dem.

Finns det ens personer som innan de gör något illa mot en person skriver det till dem? Det är ju sällan man hör typ: "Erik, 20, slagen på näsan - Erik hade två dagar tidigare fått ett brev där gärningsmannen berättade att han skulle så Erik på näsan".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Finns det ens personer som innan de gör något illa mot en person skriver det till dem?

ja 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishtarzia:
Igår så fick jag formella dödshot över mig på andra forum över nätet enbart för att jag är transsexuell. Även om jag vet att jag bara borde ta och ignorera sådant så känner jag mig djupt skärrad. Kanske mycket beroende på att jag är en känslomänniska som lätt tar åt sig av elaka saker. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att känna mig bättre till mods. Som sagt så känner jag mig ganska ensam i och med att jag råkat ut för det där.

Senare så fick jag även höra att jag som transperson helt enkelt får skylla mig själv om jag blir mordhotad, att det vore rätt åt mig för att jag törs vara öppen fullt ut med min könsidentitet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. 🙁

Åh 🙁 har varit med om liknande, finns om du behöver prata


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishtarzia: Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. 🙁

Hej,

För det första välkommen till Ungdomar.se! Glad
Får någon för sig att skriva sådant skit på det här forumet är det de som får dödshot!

Vad du ska göra är att inte låta de svinen sänka dig! Stå stark, försvara dina åsikter, försvara din själ. Livet är en kamp, man kan välja att fega ur och ge upp eller så väljer man att strida. Är du med i kampen med oss andra på din sida?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du orkar: screenshota eller spara konversationen som bevis.
anmäl till forumet, och om de inte lyssnar kan du gå vidare till polisen.
mordhot är lika allvarligt via internet som irl.


   
SvaraCitera

Hur känns det när man är transa?


   
SvaraCitera

Helt ärligt jag har ingen aning känner ingen sån


   
SvaraCitera
torg1

zxcvbnm:
Hur känns det när man är transa?

vadå hur de känns


   
SvaraCitera

4fc.jpg


   
SvaraCitera