Aviseringar
Rensa alla

Morgondilemmat. Choose wisely!


Ämnesstartare

mediakatt:

Jag förväntar mig att folk inte beter sig som tards bara för att de känner sig lättirriterade.

Så alla ska vara på topp och glada hela tiden!!!!!!!!!!!!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

3. Jag är ju inte direkt otrevlig, jag bara svarar inte några engagerade svar...

Börjar hon gråta av det? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Börjar hon gråta av det?

Hon är väldigt jobbig ja.

Hon började gråta när jag bad om ursäkt... för att sedan förklara hur jobbig jag är för att jag "smäller i dörrar" och är "barsk" [rolleyes] Det roliga är att jag verkligen inte är det... och smäller i dörrar gör jag då banne mig inte [tard] Att låta irriterad på morgonkvisten kan jag erkänna... men jag tycker jag bör ha rätt till att vara det, när jag annars gör allt jag kan för att vara en bra son resten av dagarna...

mediakatt:

Jag förväntar mig att folk inte beter sig som tards bara för att de känner sig lättirriterade.

Det är lätt att säga. Men när, i alla fall, jag är trött så svarar jag ibland utan att lägga mycket tankekraft på det... och då blir det lätt lite irriterat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Hon började gråta när jag bad om ursäkt... för att sedan förklara hur jobbig jag är för att jag "smäller i dörrar" och är "barsk"

Har hon dessa känslomässiga problem även när hon umgås med andra?

Gröna Vesslan:

när jag annars gör allt jag kan för att vara en bra son resten av dagarna...

Har du berättat det så att hon verkligen förstår att du vill henne väl? Många väljer ju att bara se det negativa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Har hon dessa känslomässiga problem även när hon umgås med andra?

Alltså, hon är allmänt nervig jämnt. [rolleyes] Bara det att hon kanske inte gör saker mot andra som irriterar dem.

antrax:

Har du berättat det så att hon verkligen förstår att du vill henne väl?

Ja. Men som sagt, när jag berättade att jag försöker osv fick jag bara lyssna på hur dåligt jag beter mig [rolleyes] Fast jag då inte alls kan förstå vad fan hon pratar om.

Och hon är sjukpensionär, så hon går hemma 24/7 också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Ja. Men som sagt, när jag berättade att jag försöker osv fick jag bara lyssna på hur dåligt jag beter mig [rolleyes] Fast jag då inte alls kan förstå vad fan hon pratar om.

Okej, jag har ju inte hört hennes version av det här problemet, men det låter mest som brist i kommunikationen. Lyssnar hon verkligen på vad du säger? Kan det vara så att du faktiskt beter dig otrevligt ibland utan att själv se det så? (hej jag leker hobbypsykolog)

Gröna Vesslan:

Och hon är sjukpensionär, så hon går hemma 24/7 också.

Är det något som stör henne? Alltså, blir hon nedtyngd av att bara gå hemma? För det om något kan ju påverka hennes känsloliv rätt rejält och göra så att hon fäster sin uppmärksamhet på småsaker istället för att låta det passera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lolcat:

Så alla ska vara på topp och glada hela tiden!!!!!!!!!!!!?

Nej. Vad fan har välmående och att inte bete sig respektlöst och otrevligt med varandra att göra? Har man så värdelös självkontroll att man inte kan bete sig normalt mot andra människor bara för att man är på dåligt humör så får man väl låta bli att umgås med folk.


   
SvaraCitera
KSENIA

Blir nog snarare arg än sårad... Dock förstår jag om din mamma blir ledsen om detta är ett återkommande problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Lyssnar hon verkligen på vad du säger?

Varken min mor eller far lyssnar på mig. Kommer jag med motargument är det alltid "Så länge du bor i detta hus..."-snacket [rolleyes]

mediakatt:

låta bli att umgås med folk.

Önskar jag kunde låta bli att umgås med mina föräldrar om morgnarna [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Nej, jag kan respektera andra (Du röstade på detta alternativ)

fast nu förstod jag inte riktigt. är förvirrad av tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fast nu förstod jag inte riktigt. är förvirrad av tråden

Frågan var simpel... om man respekterar folks morgonhumör eller inte [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Frågan var simpel... om man respekterar folks morgonhumör eller inte

aha, men det beror ju på vilket humör jag själv är på [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Önskar jag kunde låta bli att umgås med mina föräldrar om morgnarna

Alltså, om din mamma blir ledsen över att du inte kommer med väldigt långa svar när du har ont i halsen och är trött så är det en sak. Att vara direkt otrevlig är en annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Att vara direkt otrevlig är en annan.

För henne är det samma sak [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

För henne är det samma sak

Tja, då har hon en felaktig uppfattning om vad otrevlighet innebär eller så är du omedvetet otrevlig.


   
SvaraCitera