Aviseringar
Rensa alla

Morrowind VS Oblivion VS Skyrim


Smilen
Ämnesstartare

Vilket Elders Scroll-spel gillar du allra mest.

Oblivion är ju mysigast tycker jag och roligast.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag började med skyrim har försökt gått tillbaka till Oblivion och Morrowind men hade jag spelat det när det kom ut hade jag tyckt grafiken var fett grym tror jag men nu när jag ska gå tillbaka så är det bara drygt


   
SvaraCitera

skyrim ,för det är det ända av de tre spelen jag spelat 


   
SvaraCitera

Jag spelade massor av Morrowind när det var aktuellt, det har en speciell plats i mitt hjärta.

Ärligt talat så hade Morrowind en del problem, framför allt så var striderna stela och monotoma. Men känslan i Morrowind, miljöerna, musiken, stilen. Jag tycker på nåt sätt att det exekverats bättre än både Oblivion och Skyrim, även om jag gillar dem också.

Morrowind hade ett system där du hela tiden blev bättre på det du gör mycket, det är något jag saknar i de nya spelen.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Skyrim hade sin charm, men att gå upp för bergen var jobbigt.


   
SvaraCitera
tkllkl

Morrowind, pga allt annat de gjort är skit.


   
SvaraCitera

Morrowind.


   
SvaraCitera

Skyrim ända spelet jag har spelat utav dom du listade dock, spelat 32 timmar sen räckte det för mig.Men helt okej spel men spelar aldrig samma spel en längre period...


   
SvaraCitera
Yaren

Jag har inte spelat morrowind, skyrim har jag inte spelat så mycket. Och Oblivion är fantastiskt. 

Så ja. Röstar, missvisande på Oblivion.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig spelat Morrowind men jag skulle väldigt gärna göra det, Jag har spelat Oblivion men jag tröttnade på grafiken eftersom träden typ följer en. Jag har Skyrim nu och det är nice men dock så spelar jag det inte så mycket och jag gillar grafiken och hur allt är uppbyggt, det finns en logik i det hela (i Skyrim).
Dock så spelar jag gärna alla tre versioner om de skulle ha Skyrim-version och om de gjorde om saker och ting så att borgar är logiskt uppbyggda m.m.


   
SvaraCitera

Oblivion är så pass litet tycker jag. Det kändes som om det bara var ett litet extraområde och inte ett helt spel. Skyrim har jag inte testat, kommer inte det heller. Morrowind spelade jag när jag var ett barn så det är den bästa upplevelsen jag har utav dom. Det var en känsla med ett sådant spel där man rörde sig så pass fritt och gjorde vad man själv önskade utan att följa en specifik riktning fram till mål.


   
SvaraCitera

Skyrim var rätt shitty vid release, men nu med patches och mods skulle jag lätt vilja säga att det är det bästa i serien. 
Oblivion är bra det med, men rätt tråkig atmosfär och dåligt levelingsystem. 
Morrowind har bäst atmosfär och jag gillar att det finns fler skills/armortyper och sånt. Däremot märks det lite för väl att det har en del år på nacken, även med mods för view distance och annat. En klar andraplats. 
Daggerfall var alldeles för jobbigt då jag behövde DOSBox för att ens kunna köra det, och sen var det bara 640*480 eller nåt sånt. 
Arena har jag aldrig testat. 


   
SvaraCitera

Däremot har Skyrim rätt tråkiga quests imo, om man bortser från diverse daedric quests och så känns de lite för enformiga (hämta X i grottan Y åt Z). 


   
SvaraCitera
lok501

Fallout 3 eller dice, I don't want no tes


   
SvaraCitera

Oblivion är magiskt..
Det är i klass med lost asså


   
SvaraCitera