Aviseringar
Rensa alla

Morsan


Ämnesstartare

Hellboy:

Precis det jag skrev.

Menade mer, vilken del av mitt beteende tror du beror på att min morsa har alkoholproblem?

DPope:

jag säger att den är totalt skit och det håller du nog förhoppningsvis med mig om när du ser din mamma sådan. Den förstör en familj enormt mycket och förstör relationer!

Har inget emot alkohol så länge folk kan kontrollera sitt bruk. [crazy]

DPope:

hoppas du fattade vad jag vill ha ut utav texten mannen! Lycka till!

Mjo, fattar vad du menar. Låter som om din situation var lite jobbigare dock, men vill ju inte direkt tvinga på henne nån behandling hon inte vill ha. Ska snacka med henne om det igen och föreslå att hon kontaktar någon. Tack för hjälpen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Hon låtsas säkert jättemycket.

Mjo, hon vill ju inte inse själv hur illa det är. Allt jag kan göra är ju egentligen att snacka med henne. ;S


   
SvaraCitera

God Konsument:

men vill ju inte direkt tvinga på henne nån behandling hon inte vill ha.

ne man ska verkligen inte tvinga.. det enda som kommer att ske i början är att de ska snacka om vilken hjälp det finns att få, t.ex antabus (minns inte riktigt vad det var men det är ngt som gör att man inte kan dricka alkohol iaf), sen är det ju upp till den som de snackar med att avgöra om den vill ha hjälp att sluta lr inte

God Konsument:

Men ska snacka med henne om det igen och föreslå att hon kontaktar någon. Tack för hjälpen. [smile]

jag vet inte riktigt hur jag ska göra i mitt fall. känner en kurator som kan hjälpa iaf och vill hjälpa då jag berättat situationen för henne (efter att min bror snackat med henne). får se hur det går med det, mamma känner iaf henne, så kanske lyssnar mer 🙂


   
SvaraCitera

God Konsument:

Menade mer, vilken del av mitt beteende tror du beror på att min morsa har alkoholproblem?

Att du är störig mot andra, särskilt där du är skyddad (på nätet).

DPope:

jo, det påverkar en en hel del, det vet jag, men jag tycker bara att det är dumt att säga så när man inte kan rå för att ens förälder dricker.

Så mycket dumt som han skrivit till folk, bland annat mig, så kan han gott ha det. Att vara störig, förlöjligande och inkonsekvent är självvalt, med alkoholiserad förälder eller ej.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Mjo, hon vill ju inte inse själv hur illa det är. Allt jag kan göra är ju egentligen att snacka med henne. ;S

Vet du varför hon börjat dricka så mycket då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

ne man ska verkligen inte tvinga.. det enda som kommer att ske i början är att de ska snacka om vilken hjälp det finns att få, t.ex antabus (minns inte riktigt vad det var men det är ngt som gör att man inte kan dricka alkohol iaf), sen är det ju upp till den som de snackar med att avgöra om den vill ha hjälp att sluta lr inte

Aha okej, ska försöka få henne att ge det en chans!

DPope:

jag vet inte riktigt hur jag ska göra i mitt fall. känner en kurator som kan hjälpa iaf och vill hjälpa då jag berättat situationen för henne (efter att min bror snackat med henne). får se hur det går med det, mamma känner iaf henne, så kanske lyssnar mer 🙂

Okej, får hoppas att det löser sig för dig. [smile]

Hellboy:

Att du är störig mot andra, särskilt där du är skyddad (på nätet).

På vilket sätt är jag "störig mot andra"? [confused]

Hellboy:

Så mycket dumt som han skrivit till folk, bland annat mig, så kan han gott ha det.

Kan jag få ett exempel på vad jag har gjort som är så hemskt?


   
SvaraCitera

Hellboy:

Att vara störig, förlöjligande och inkonsekvent är självvalt, med alkoholiserad förälder eller ej.

då vet du visst inte hur mkt sådant påverkar en med andra ord.. dumt att säga så som du nyss sa utan att veta om personens bakgrund, för det är bakgrunden, särskilt den i hemmet, som formar er


   
SvaraCitera

God Konsument:

På vilket sätt är jag "störig mot andra"?

God Konsument:

Kan jag få ett exempel på vad jag har gjort som är så hemskt?

Det är hundratals tillfällen. Du har tillgång till dina inlägg via din sida.

DPope:

för det är bakgrunden, särskilt den i hemmet, som formar er

Japp. Er? Jag har aldrig levt med någon problemförälder [wink] Aja, bryr mig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Vet du varför hon börjat dricka så mycket då?

I takt med att hennes ekonomi blivit sämre så har det ökat, det kommer liksom i perioder när hon har mycket jobbigt i sitt liv. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellboy:

Det är hundratals tillfällen. Du har tillgång till dina inlägg via din sida.

Har ingen aning om vad du snackar om så vore schysst om du kunde hitta ett exempel?


   
SvaraCitera

Hellboy:

Japp. Er? Jag har aldrig levt med någon problemförälder [wink] Aja, bryr mig inte.

menade en* stavfel [crazy]

då är du knappast bättre än god konsument om du inte bryr dig tkr jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Vad är det?

en medicin som gör att din morsa inte kan inta någon form av alkohol. det resulterar i princip i att hon spyr upp det direkt. finns i tablettform men kan också opereras in.


   
SvaraCitera

Sånt här får mina "problem" att likna typ "fel färg på mitt äpple [cry]" känns det som. Även om du kanske inte var ute efter sympati så... :\

Har ingen som helst erfarenhet, bara hoppas det går bra för er.


   
SvaraCitera

Operera in antabus i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

en medicin som gör att din morsa inte kan inta någon form av alkohol. det resulterar i princip i att hon spyr upp det direkt. finns i tablettform men kan också opereras in.

Mjo, det kanske vore något. Måste ju dock få henne att vilja ta det först. ;S

oggelgoggel:

Sånt här får mina "problem" att likna typ "fel färg på mitt äpple [cry]" känns det som. Även om du kanske inte var ute efter sympati så... :\

oggelgoggel:

Har ingen som helst erfarenhet, bara hoppas det går bra för er.

Haha, sorry att jag sabbade dina problem. [sad]

Äh, tack ändå för din sympati. [love]

Stronghold:

Operera in antabus i magen.

JAg är så dålig på det där med att operera. [sad]


   
SvaraCitera