Aviseringar
Rensa alla

MOTargument för bättre skolmat


Ämnesstartare

isola:

Fast har man inte ätit ordentligt är det svårare att ta till sig undervisningen. Visst ska man äta den mat som bjuds, men det är ju långt ifrån alla som gör det.

jag håller definitivt med dig. det argument som jag presenterar är enbart för att hjälpa TS lillebror med sin uppsats, propagerar inte för mina egna åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

och att varje unge tar med sig egen mat till skolan. Sk

Det skulle bli katastrof och samhällsklyftorna skulle synas ganska tydligt. Ungar ska inte behöva lida för att deras föräldrar inte kan/vill/har råd/hinner laga lunch åt dem att ta med, eller laga en sådan typ av middag som går att ta med som matlåda. Och även om de hade det så skulle hälften av alla dessa ungar ändå glömma maten och sedan få gå hungriga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Dyrt, alla elever äter ändå inte i skolan (och där kan han skriva att ahmen de kanske skulle göra det om maten vore bättre!!!)

Mycket bra, mycket bra. [cheers]

Birgrrr:

jajaja, du missar fortfarande poängen. poängen är det att när väl skolan har fått pengarna (oavsett summa) så kanske det är bättre att spendera de pengarna på undervisning istället för bättre mat.

Är det ens någon idé att satsa på till exempel nya skolböcker och inlärningsmetoder om eleverna inte har tillräckligt med energi för att orka prestera? Visst, man kan ta med sig en frukt eller något för att hålla humöret uppe, men det har inte med saken att göra- betalar man skatt för att skollunchen ska serveras ska den banne mig innehålla näringen som behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Sedan förstår inte jag varför skatten inte helt enkelt kan sänkas, och att varje unge tar med sig egen mat till skolan. Skulle nog bli billigare i längden ändå, då väldigt många hoppar över skollunchen för att den inte är särskilt aptitlig.

Motargument, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Är det ens någon idé att satsa på till exempel nya skolböcker och inlärningsmetoder om eleverna inte har tillräckligt med energi för att orka prestera?

absentthinking:

betalar man skatt för att skollunchen ska serveras ska den banne mig innehålla näringen som behövs.

bra. där är argumentet som jag letade efter [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

samhällsklyftorna skulle synas ganska tydligt

Du har en poäng där, eller två.

Birgrrr:

bra. där är argumentet som jag letade efter [party]

Tackar så mycket för din hjälp. Och alla andras hjälp också för den delen, nu ska jag se till att min kära bror får ett högt betyg på det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som falun kommun och säg att alla skolor ska ha lika dålig mat.


   
SvaraCitera