Aviseringar
Rensa alla

Motbevisa en Sverigedemokrat


sies
 sies

wineing:

du inser att det här är ett problem för mängder av homosexuella par oavsett vilket område de går igenom

anonym321123:

Så vad är det som vi pratar om som du finner ointressant? Är du på allvar omedveten om att hela diskussionen antingen varit relaterad till invandring eller islam?

Använd gärna något citat av mig där jag "påstår saker som aldrig sagts".

Det finns nog en risk att någon/några i området skulle försöka skrämma iväg mig eller till och med skada mig. Men tror jag att merparten skulle skrämma/skada mig? Det kan nog variera. De flesta skulle antagligen döma mig, men det är en annan fråga.

wineining gör förövrigt en hyfsad poäng om att öppen homosexualitet kan vara riskfyllt oavsett om ett område är muslimskt eller inte.

Eller aa, nu för tiden så är ju Sverige inte tryggt längre. Och det gör ju inte saken bättre av att vi tar in massa okända människor utan att kontrollera vilka de är. Hänvisar till Stockholms dådet.


   
SvaraCitera

sies: Eller aa, nu för tiden så är ju Sverige inte tryggt längre. Och det gör ju inte saken bättre av att vi tar in massa okända människor utan att kontrollera vilka de är. Hänvisar till Stockholms dådet.

försöker du hävda att det var säkert för homosexuella att gå hand i hand före invandrarna kom? 


   
SvaraCitera

sies:

Jag är chockerad över att du ignorerat merparten av mitt svar. Det har du aldrig gjort förut.

Jag trodde att jag kände dig. Men allt var bara en lögn.

Sms:a mig så vi kan prata, för om vi inte gör det kommer vi aldrig att fixa vårt förhållande

sies: försöker du hävda att det var säkert för homosexuella att gå hand i hand före invandrarna kom?

"Long ago, Sweden didn't have homophobia. Then, everything changed when the Fire Nation attacked."


   
SvaraCitera

anonym321123: "Long ago, Sweden didn't have homophobia. Then, everything changed when the Fire Nation attacked."

Hjärta

you keep doin' you


   
SvaraCitera
sies
 sies

wineing:

försöker du hävda att det var säkert för homosexuella att gå hand i hand före invandrarna kom?

Nja, jag skulle nog hellre hävda att Svenskar eller de få invandrarna vi hade innan 2008-2012 inte hade den mentaliteten att man kan bete sig hur man vill i Sverige. Men visst har det alltid funnits onda människor, tycker bara det finns fler nu än förr. 

Denna vecka och i slutet på förra så var det ju nån skjutning per dag. 


   
SvaraCitera

sies:

Nja, jag skulle nog hellre hävda att Svenskar eller de få invandrarna vi hade innan 2008-2012 inte hade den mentaliteten att man kan bete sig hur man vill i Sverige. Men visst har det alltid funnits onda människor, tycker bara det finns fler nu än förr. 

Denna vecka och i slutet på förra så var det ju nån skjutning per dag. 

det blir överlag absurt att bemöta någon som så tydligt signalerar att problemet inte är homofobi i sig utan vem eller vilka som står bakom det och att det är extra ondsinta om en muslim inte gillar bögar. jaja återgå om du nu måste 


   
SvaraCitera

evene:
Som ni såg så är jag Sverigedemokrat, känner att jag utan problem skulle kunna rösta på ett annat parti om jag känner att jag sympatiserar mer med dom istället. Så försök att motbevisa mig, för tillfället så är jag starkt emot vänstern och socialdemokraterna osv.

Känner också att de flesta som jag argumenterar emot aldrig är pålästa, de går på fakta som de bara hört av någon annan men har aldrig kollat upp faktan själv.

Jag är moderat vill du bli moderat så kan jag övertyga dig, det tar minst 5 minuter så är du medlem i MUF och hyllar moderaterna. 


   
SvaraCitera
evene
Ämnesstartare

Nirvana04:

Jag är moderat vill du bli moderat så kan jag övertyga dig, det tar minst 5 minuter så är du medlem i MUF och hyllar moderaterna. 

Alltid gillat moderaterna så låt höra


   
SvaraCitera

Varför rösta SD? Jag röstade på dem 2014 men har mognat sedan dess tror jag

Anledning för är att det är bra om Sverige får vara Sverige och då tänker jag på minskad globalism

SD hade kanske varit partiet jag röstat på om jag trodde på politiker


   
SvaraCitera

evene:

Alltid gillat moderaterna så låt höra

För det första vill jag förtydliga att SD och M är inte alls lik varandra. Den största skillnaden är att SD är extrem och ostabil. Du kan även titta på en intervju där Jimmie Åkesson kan inte  ens svara på frågan om budgeten . SD ser inte samhällets problem och genom att skarva försöker de vinna röster. Konstig nog att Jimmie Åkesson tror att han kan lösa all samhällsproblem om han stänger gränserna. M är ett parti där de verkligen står för vad de säger och till skillnad från SD ljuger de inte. Vill inte alls tala om att sverigedemokrater är nazister/rasister för det är dom inte längre men nationalism är inte särskild populär den heller. För individer från olika nationer i Sverige stödjer inte sånt. Trots att 25% av alla de människor som röstar på SD är invandrare eller har utländska bakgrund. 
Själv är jag en fransk kanadensare, född i Montreal men uppvuxen i Sverige. Bilden av höger och vänster i Sverige är inte lik andra länders bilder av väster och höger. Så det spelar ändå ingen roll om M, SD eller S bildar regering. Att rösta på SD är dumt för att man vet att de kommer ändå inte utföra nånting. Stora och snabba förändringar som Jimmie lovar är emot hans ideologi vilket tyder på att han kommer inte "kunna" göra nåt. Så om jag ska välja mellan M och SD väljer jag det partiet som jag tror ens har chansen att påverka och jag förutsätter att andra ska inse det att trots att SD kan locka så betyder det inte att det är bra för SD är ett ostabilt parti Cool
Cheers! Glatt skålande


   
SvaraCitera

Jag kan ge statistik och fakta mer men jag ska träna nu så cya

evene:

Alltid gillat moderaterna så låt höra


   
SvaraCitera
evene
Ämnesstartare

Nirvana04:

För det första vill jag förtydliga att SD och M är inte alls lik varandra. Den största skillnaden är att SD är extrem och ostabil. Du kan även titta på en intervju där Jimmie Åkesson kan inte  ens svara på frågan om budgeten . SD ser inte samhällets problem och genom att skarva försöker de vinna röster. Konstig nog att Jimmie Åkesson tror att han kan lösa all samhällsproblem om han stänger gränserna. M är ett parti där de verkligen står för vad de säger och till skillnad från SD ljuger de inte. Vill inte alls tala om att sverigedemokrater är nazister/rasister för det är dom inte längre men nationalism är inte särskild populär den heller. För individer från olika nationer i Sverige stödjer inte sånt. Trots att 25% av alla de människor som röstar på SD är invandrare eller har utländska bakgrund. 
Själv är jag en fransk kanadensare, född i Montreal men uppvuxen i Sverige. Bilden av höger och vänster i Sverige är inte lik andra länders bilder av väster och höger. Så det spelar ändå ingen roll om M, SD eller S bildar regering. Att rösta på SD är dumt för att man vet att de kommer ändå inte utföra nånting. Stora och snabba förändringar som Jimmie lovar är emot hans ideologi vilket tyder på att han kommer inte "kunna" göra nåt. Så om jag ska välja mellan M och SD väljer jag det partiet som jag tror ens har chansen att påverka och jag förutsätter att andra ska inse det att trots att SD kan locka så betyder det inte att det är bra för SD är ett ostabilt parti Cool
Cheers! Glatt skålande

På vilket sätt ser inte SD samhällets problem? Många av de andra partierna har tagit efter SD:s invandring politik som till exempel moderaterna och KD, så man kan väl säga att det var SD som insåg problematiken med invandringen från början?Skål

Deras budget finns att läsa för alla och jag personligen står för skattesänkningar och ser därför inget problem med att de vill slopa skatten helt för pensionärer bland annat. Du har delvis rätt när du säger att Åkesson tror att han kan lösa alla problemen i Sverige vilket jag håller med om till viss del, till exempel så skulle lärarbristen försvinna, bostadsbristen och vårdköerna skulle bli likadan som förr.

Håller inte med om när du säger att SD ändå inte kommer att utföra någonting 🙂 Moderaterna hade chansen att lösa flyktingkrisen 2015 på samma sätt som att Socialdemokraterna har haft chans att införa en ansvarsfull invandringspolitik nu i 4 år. Däremot så kan ingen veta hur SD klarar sig i praktiken i en regering på grund av att de fortfarande är ett relativt nytt parti, men varför inte ge dom en chans? Galen

Missförstå mig inte heller, jag gillar moderaterna och har alltid stått till höger i politiken!


   
SvaraCitera

Nirvana04:

För det första vill jag förtydliga att SD och M är inte alls lik varandra. Den största skillnaden är att SD är extrem och ostabil. Du kan även titta på en intervju där Jimmie Åkesson kan inte  ens svara på frågan om budgeten . SD ser inte samhällets problem och genom att skarva försöker de vinna röster. Konstig nog att Jimmie Åkesson tror att han kan lösa all samhällsproblem om han stänger gränserna. M är ett parti där de verkligen står för vad de säger och till skillnad från SD ljuger de inte. Vill inte alls tala om att sverigedemokrater är nazister/rasister för det är dom inte längre men nationalism är inte särskild populär den heller. För individer från olika nationer i Sverige stödjer inte sånt. Trots att 25% av alla de människor som röstar på SD är invandrare eller har utländska bakgrund. 
Själv är jag en fransk kanadensare, född i Montreal men uppvuxen i Sverige. Bilden av höger och vänster i Sverige är inte lik andra länders bilder av väster och höger. Så det spelar ändå ingen roll om M, SD eller S bildar regering. Att rösta på SD är dumt för att man vet att de kommer ändå inte utföra nånting. Stora och snabba förändringar som Jimmie lovar är emot hans ideologi vilket tyder på att han kommer inte "kunna" göra nåt. Så om jag ska välja mellan M och SD väljer jag det partiet som jag tror ens har chansen att påverka och jag förutsätter att andra ska inse det att trots att SD kan locka så betyder det inte att det är bra för SD är ett ostabilt parti Cool
Cheers! Glatt skålande

Om du ska övertyga folk att rösta på moderaterna så får du resonera på annat sätt. Det där håller inte Mycket glad

Undrar varför moderaterna gick från att vara ett 30% parti till knappt 20%Oskyldig


   
SvaraCitera

PWr:

Om du ska övertyga folk att rösta på moderaterna så får du resonera på annat sätt. Det där håller inte Mycket glad

Undrar varför moderaterna gick från att vara ett 30% parti till knappt 20%Oskyldig

Jag försökte inte övertyga dig för jag vinner ingenting på det egentligen, och det du säger är baserad på ingenting för alla partier har tappat röster. Speciellt MP och S 🙂


   
SvaraCitera
EMD F7

Varför so många hatar SD so mycket? 
Samma sag i Finland med Sannfinländarna.


   
SvaraCitera