Aviseringar
Rensa alla

Motion för att göra alla blommor självlysande


Ämnesstartare

Visst, blommor och mörker är en skitbra kombination, men problemet är ju att det ofta kan vara för mörkt för att se dem överhuvudtaget, så att man inte ens vet att de är där. Därför tycker jag att alla vilda blommor i svea rike borde vara självlysande, inte radioaktivt grönt, det skulle bli trist i längden utan mer av ett neonlikt sken alltefter färgen på blommorna ifråga

Aldrig mer skall vi behöva sitta där på sommarkvällarna och tänka att "det här var ju nice, men var är all blomstrig fägring?" Bättre blommor nu tack.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det vore riktigt nice! Det kommer nog i framtiden, genmanipulerade blommor som är självlysande.


   
SvaraCitera

Detta borde vara högsta prioritering i riksdagen..


   
SvaraCitera

Razor:
Det vore riktigt nice! Det kommer nog i framtiden, genmanipulerade blommor som är självlysande.

vadå framtiden, bioluminanta blommor är nutidsteknologi.

http://www.glowingplant.com


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: vadå framtiden, bioluminanta blommor är nutidsteknologi. http://www.glowingplant.com

Coolt! Förvånad Pandora, here we come.

The_glow_of_the_night.jpg


   
SvaraCitera

Razor:

Coolt! Förvånad Pandora, here we come.

The_glow_of_the_night.jpg

en intressant grej är kostnaden för projetet, deras primära mål på kickstarter var 65000 usd. det är rätt överkomligt. med det sagt så är jag skeptisk till poängen med att göra alla blommor självlysande.


   
SvaraCitera

Utomordentligt bra idé!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: en intressant grej är kostnaden för projetet, deras primära mål på kickstarter var 65000 usd. det är rätt överkomligt. med det sagt så är jag skeptisk till poängen med att göra alla blommor självlysande.

Tjaa, förutom den konstnärliga biten med skönhet kan man säkert spara en del pengar på belysning genom att dimma ner lampbelysningen på t ex gångvägar. Det blir säkert också säkrare med bilvägar där man lättare ser var vildmarken/skogen börjar och vägen tar slut. I stadsmiljön skulle det vara lättare att se om någon gömmer sig i buskarna, så parkerna och andra platser med mycket buskage skulle kännas säkrare. Finns säkert många fler användningsområden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitbra förslag också om man t.ex. får elen avstängd, då kan man plocka blommor och ta hem och ändå få ljus


   
SvaraCitera

Razor:

Coolt! Förvånad Pandora, here we come.

The_glow_of_the_night.jpg

omg hade dött om man kunde få pandora-liknande miljö i verkligheten Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly: omg hade dött om man kunde få pandora-liknande miljö i verkligheten

Menar du att du gillar eller ogillar den miljön?


   
SvaraCitera

Razor:

Menar du att du gillar eller ogillar den miljön?

Gillar enormt! Avatar är min absoluta favoritfilm 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly: Gillar enormt! Avatar är min absoluta favoritfilm 🙂

Ah, underbart! Hjärta Jag blev förälskad i Pandoras miljö, mind blowing! Vi blir kanske bland de första som skaffar självlysande växter. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns bra att det finns folk som arbetar på detta


   
SvaraCitera