Aviseringar
Rensa alla

Motivation ¿


M04
 M04
Ämnesstartare

Hur hittt man motivationen till att sluta skada sig/iaf försöka sluta¿Förvirrad
nu börjar de ju bli sommar även i kalla norrland osv.
och kommer bli för jobbigt å svårt att behöva gå runt i långärmat/byxor hela sommaren,igen.. men tror inte på mig själv att jag kan sluta så ser nästan inte meningen i att försöka sluta även om jag vill,,samtidigt som jag inte vill eftersom  att motivationen inte existerar..eller Aa de e kompliceratSkeptisk 


   
Citera

Du har nog inget annan val än att söke vård.


   
SvaraCitera

Det här är inte en fråga om motivation, det vet jag av egen erfarenhet.
Vid självskadebeteende brukar det alltid finnas en underliggande problematik.

Så sök hjälp, är du snäll. Om du inte känner dig bekväm med att prata med en förälder, uppsök sjuksköterska eller skolkurator.


   
SvaraCitera

Man bara gör inte det för att det är dumt som fan, du kan få en massa sjukdomar hepatit D, humant T-lymfotropt virus, syfilis, cytomegalvirus, Creutzfeldt-Jakobs sjukdom, leishmaniasis, malaria. 


   
SvaraCitera

Ett bra sätt att sluta är att hitta någonting annat att byta ut det mot. Det handlar mycket om att bara bestämma sig för att göra det även fast det kan vara väldigt svårt. Om du inte klarar det själv föreslår jag att du söker professionell hjälp. Eftersom att jag inte vet anledningen så vet jag inte vad som kanske skulle kunna bytas ut mot det för dig men jag föreslår att exempelvis duscha länge och väldigt varmt. suget kan avta då och göra det lite lättare. 
mvh mbm 


   
SvaraCitera

Låter som du bör söka hjälp.
Men om du vill testa hemma så låter tipset som Martin gav dig bra


   
SvaraCitera
Cobrak

stanislavdenstore:
Det här är inte en fråga om motivation, det vet jag av egen erfarenhet.
Vid självskadebeteende brukar det alltid finnas en underliggande problematik.

Så sök hjälp, är du snäll. Om du inte känner dig bekväm med att prata med en förälder, uppsök sjuksköterska eller skolkurator.

+1

man måste hitta roten till problemet, och ibland är det svårt att göra det på egen hand


   
SvaraCitera

sök hjälp, prata med en vuxen.

Kolla på kotivation videos eller lyssna på musik


   
SvaraCitera

motivation videos kan hjälpa dig


   
SvaraCitera