Aviseringar
Rensa alla

Motivation till träning?


The Elin:

hur ofta tränar du? Hur tänker du ifall du verkligen inte vill åka och träna någon dag? Vad var det du tränade nu igen? Var det judo? Nä, det lät fel :/

1. Just nu typ 3 dagar/veckan. Annars 4-5, beror lite på vad man siktar på.

2. Då gör jag det oftast inte - men det är sällan

3. Kyokushin

4. nä 🙂


   
SvaraCitera

The Elin:

Ja 🙁 Kände mig mest bara fail senast jag var ute och sprang, fast jag försökte tänka positivt

Gå inte ut och spontanspring, gör välkända löptester som Coopers test (springa så långt man kan på 12 min, givetvis lättast på löparbana), det är struktur/rutin som gör att man inte tappar motivationen.

The Elin:

Vad menas med det?

Inga vikter eller maskiner, dvs armhävningar, räckhäv, situps osv. Lyckas du exempelvis inte göra 20 armhävningar på en gång, gör de resterande mycket senare, bara du gör dem innan nästa dygn.


   
SvaraCitera

under de år jag har tränat är det bara två saker jag fortfarande håller på med - ridning och promenader. varför? ingenting är så roligt som rida, det känns inte ens som träning![smile] därför längtar jag 24/7 till att få åka ut till pållen.
och promenader är så skönt. man kan gå snabbt som fan när man känner sig peppad för det eller bara traska i min mormors tempo, lika behagligt båda två! att cykla är också himla härligt[smile]


   
SvaraCitera

Jag var och tränade i dag för första gången på över ett år. Förjävligt tråkigt, men det är det alltid i början. Det som motiverar mig är att jag vet att måbraendet förr eller senare kommer, om man bara ligger i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lyssnar alltid på musik när jag joggar, annars går det verkligen inte. Efter ett tag kommer du liksom bli lite beroende av endorfinet som utsöndras...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ja, badmintin är skitkul.[cool]

Jadå, det har jag. 😀

Man kan spela i Fjäderborgen, ta spårvagn 10 till Kapellplatsen sen äre en bit att gå.

IT'S ON - LIKE POPCORN! Fan vad nice! Hur funkar det, bokar man en bana (haha skrev banan först) eller har de typ "allmänhetens timmar"-öppet? Vet du vad det kostar? 😀

Tickstart:

Att jag ska trivas bättre med mej själv. Öh tror jag, vill se snygg ut också så nån tjej kan gilla en :s Det har inte hjälpt hittills, så jag är uppenbarligen för lat :<

Ska ut nu, lycka till med det där!

Okej! Tack detsamma 🙂

Budolicious:

1. Just nu typ 3 dagar/veckan. Annars 4-5, beror lite på vad man siktar på.

2. Då gör jag det oftast inte - men det är sällan

3. Kyokushin

4. nä 🙂

Okej 😀 Tack!

The Weapons Dude:

Gå inte ut och spontanspring, gör välkända löptester som Coopers test (springa så långt man kan på 12 min, givetvis lättast på löparbana), det är struktur/rutin som gör att man inte tappar motivationen.

Måste börja piska mig själv lite hårdare alltså [blush]

The Weapons Dude:

Inga vikter eller maskiner, dvs armhävningar, räckhäv, situps osv. Lyckas du exempelvis inte göra 20 armhävningar på en gång, gör de resterande mycket senare, bara du gör dem innan nästa dygn.

Aha, okej! Har du lust att typ ge mig ett litet dagligt tränningsprogram, eller en länk till ett eller så? Eller bara tips på lagom mängd av varierande kroppsviktstränings-övningar? 🙂

puckoboll:

under de år jag har tränat är det bara två saker jag fortfarande håller på med - ridning och promenader. varför? ingenting är så roligt som rida, det känns inte ens som träning![smile] därför längtar jag 24/7 till att få åka ut till pållen.
och promenader är så skönt.

Fick ett tips från annat håll om att göra morgonpromenader till en vana och det låter som en rätt bra idé faktiskt!

Fagerjärn:

Det som motiverar mig är att jag vet att måbraendet förr eller senare kommer, om man bara ligger i.

Jag är en person som vill se snabba resultat i ALLT, så det är svårt för mig att orka vänta på något som "kanske kommer senare" liksom.. Några tips om hur jag kan tänka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste köpa träningsshorts nu, FAN VAD NICE. Känner mig redan mycket mer motiverad!


   
SvaraCitera

The Elin:

Måste börja piska mig själv lite hårdare alltså [blush]

"Jag gör det imorgon" är en dödssynd!

The Elin:

Eller bara tips på lagom mängd av varierande kroppsviktstränings-övningar? 🙂

http://www.frixo.com/sites/fitness/exercises.html

Skräddarsy eller köp en bok, fastna inte i planeringsstadiet som många gör för att de inte vet vilka metoder som är de optimala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

"Jag gör det imorgon" är en dödssynd!

Fick lite dåligt samvete när jag började planera in morgonpromenader, just för att det är "imorgon" xD

The Weapons Dude:

http://www.frixo.com/sites/fitness/exercises.html

Skräddarsy eller köp en bok, fastna inte i planeringsstadiet som många gör för att de inte vet vilka metoder som är de optimala.

Tack! 😀


   
SvaraCitera

The Elin:

Några tips om hur jag kan tänka?

Nyckeln är att klara av de första gångerna och komma ifrån tänket att varje träningstillfälle är värsta grejen. Lyckas man med det - åtminstone har jag känt så - går resten ... kanske inte som på räls, men mycket lättare. Träningen blir en naturlig del av vardagen, något "man bara gör".

The Elin:

ag är en person som vill se snabba resultat i ALLT

Du kommer nog märka en del resultat ganska snabbt, kanske inte synliga sådana, men din styrka och kondition kommer drastiskt öka bara efter några enstaka tillfällen. Denna nyvunna energi brukar motivera en att jobba vidare mot de långsiktiga målen.


   
SvaraCitera

iosib:

min motivation försvann av att läsa detta [sad]

eller hur.. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Träningen blir en naturlig del av vardagen, något "man bara gör".

Fagerjärn:

Denna nyvunna energi brukar motivera en att jobba vidare mot de långsiktiga målen.

Tack för hjälpen! 🙂 [love]


   
SvaraCitera

Tillbaks, typ en halvmil senare x)

Men börja lugnt, som jag [y][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Tillbaks, typ en halvmil senare x)

Men börja lugnt, som jag [y][blush]

Aouch, nu känner jag mig dålig [blush] *försöker fokusera på mina egna resultat*.....*Klår den senaste timmens aktivitet egnom att resa mig ur datorstolen och sätta mig igen* [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tipsa gärna om fler träningsformer och kanske passande träningsmusik osv! [smile]


   
SvaraCitera