Aviseringar
Rensa alla

Motiverande Mars - tips, hjälp, förslag & dylikt.


Kudhos
Ämnesstartare

Har tråkigt, och hörde talas om Motivational March. 2014 är fortfarande ungt och man kan göra mycket fortfarande. 

Snabb lista jag kokade ihop för er, kom med egna saker om ni vet något bra. 

Lite grejer dåra, försök att se varje sak enskilt. Inte försöka jämföra varje punkt med varandra. 

  1. Sluta umgås med fel folk. Livet är kort och du borde endast umgås med de som gör dig glad. Folk som vill umgås med dig gör plats för dig. Och försök inte passa in hos folk som uppenbarligen inte har intresset för dig. I slutet handlar det om de som finns där för dig när livet suger, inte när ditt liv äger.
  2. Sluta fly från dina problem. Man måste bemöta sina problem för att de ska lösas, inte låtsas att de inte finns. Vi kan inte alltid genast lösa alla problem vi har, men hur vi hur vi löser våra problem formar oss i slutet.
  3. Sluta ljug, i synnerhet till dig själv. Du kan gå runt och ljuga hur mycket du vill till folk, men sluta ljuga till dig själv. Allt är betydligt svårare om du vägrar åtminstone vara ärlig mot dig själv. OBS, ärlig på gott och ont. 
  4. Du är precis lika viktig som alla andra du känner. Sluta placera dig själv under alla andra. Det är inget som skiljer dig från någon annan individ egentligen. Så förlora inte dig själv genom att placera alla andra på högre prioritet än dig själv. Människor kommer och går, du kommer ha dig själv.
  5. Var dig själv och var stolt över dina kort du har. Självsäkerhet är tufft att utveckla, men det är det finaste en människa kan ha. Ja, du kommer se någon som är snyggare än dig (Enligt dig), eller någon som är smartare än dig (enligt dig). Men de är inte dig, så var dig själv så bra du kan och rätt kärlek kommer till dig.
  6. Släpp det gamla. Du kan inte se framåt och gå till nästa kapitel i ditt liv om du fortsätter läsa om dina förra kapitel (METAFOR WOOOH!)
  7. Misstag händer, låt det vara så. Att göra något fel och lära sig är bättre än att inte göra något alls. Varje framgång kommer från misslyckandets lärande. 
  8. På tal om det, sluta riva upp gamla sår. Misstag hjälper oss, se de som lärande och något som får oss att utvecklas. Vi alla gör misstag, har problem, och ångest. Men det leder till rätta vägarna. Du har möjligheten att forma ditt liv och din framtid.
  9. Allt går inte att köpa/förhandla. Sanningen är att det som gör oss lyckligast är gratis; kärlek, glädje, passioner. Du ska inte betala för att känna det som är så grundläggande för ditt välbefinnande. 
  10. Titta inte på andra för lycka och kärlek. Om du är olycklig med dig själv, hur ska du då vara lycklig med någon annan? Låt det sjunka in.
  11. Var inte passiv. Om du står still så skapar du nya problem. Du kan inte utvecklas om du vägrar konfrontera dina problem och bekymmer. Att utvecklas är att ta en risk. Finns inget 100% success rate.
  12. Du är redo. Ingen är 100%, det finns inget 100%. När möjligheterna kommer, ta dem. Du kan aldrig vara helt redo för något, och att utvecklas är att lämna din komfort-zon. 
  13. Hamna inte i förhållanden för fel orsaker. Förhållanden kommer när det är menat. Och det kommer vara rätt tid, med rätt person, för rätt orsak. Att vara ensam =/= redo. 
  14. Släpp in nya människor i ditt liv. Vissa kommer lära dig, vissa kommer testa dig, vissa kommer älska dig. Men du måste våga träffa nya människor för att hitta de som är rätt för dig. Bara för gamla förhållanden med människor inte fungerade, betyder inte samma resultat med nya människor i ditt liv.
  15. Livet är ingen tävling. Den enda tävlingen i livet är den där du möter dig själv. Förbättra dig själv, inte se på när andra förbättrar sig själva.
  16. Var inte avundsjuk. Det talar för sig själv. Du förtjänar att fokusera på dig själv, vad spelar det för roll vad andra har i sitt liv?
  17. Bränn offerkoftan. Du möter problem. That's life. Men att strida dem är att besegra dina problem. Senare i ditt liv kan du reflektera tillbaka till de tuffa tiderna, och du ser att du är en starkare person än vad du var. För du kämpade.
  18. Var inte långsint. Kortfattat, släpp hatet. Du blir bitter och du förgiftar dig själv. Att förlåta är inte att säga "vad du gjorde var okej." utan snarare "Jag vet nu vad jag ska undvika i mitt liv för min egna jakt på lycka."
  19. Bli inte nerdragen i andras missöden. Du har din egna standard som du vill leva upp till, låt dig inte tro att du ska acceptera något sämre för "det förtjänar du".
  20. Spendera inte din tid att förklara dig själv för andra. Dina sanna vänner behöver inte höra det, dina ovänner bryr sig/tror dig inte ändå.
  21. Ta ett kliv bakåt och se ett problem/en situation från ett större perspektiv. Ibland så är man så insnöad i ett problem att man ser inte saker och ting rakt. Försök att få ett helhetsperspektiv istället för att fortsätta titta genom den allt minskande tunneln.
  22. ÄLSKA DET LILLA I LIVET. De små sakerna vi uppskattar i livet är oerhört viktiga. Ibland kan det lilla extra vara det som faktiskt spelade roll när du blickar tillbaka. 
  23. Försök inte göra saker perfekt. Se det för vad det är och det som är perfekt är det som blir gjort, inte det som aldrig blir avklarat. 
  24. Ta inte alltid den lättaste vägen. Om du vill uppnå något extraordinärt så kommer det vara svårare än vissa alternativ. Lättaste vägen är sällan den som tillfredställer dig.
  25. Sluta låtsas att allt är okej om det inte är det. Dina känslor spelar roll, och du måste inte alltid låtsas att allt är bra. Gråt om du vill, även om det är i en situation där det inte är passande. Ibland måste man låta sina känslor göra sitt tills man kan vara okej igen.
  26. Beskyll inte andra för dina problem. Det är dina problem, du måste ta ansvar för dem.
  27. Du kan inte tillfredsställa alla. Det är omöjligt. Och om du är i ett rum där 99 personer älskar dig, men 1 hatar dig så är det okej. Du ska försöka tillfredsställa de som tillfredställer dig. 
  28. Oroa dig inte så mycket. 🙂 Fråga dig själv "Kommer detta spela roll om ett år? tre år? Fem år?". Att vara orolig för mycket är stressande, skadligt, och du förlorar möjligheter för glädje.
  29. Fokusera på vad du vill ska hända i ditt liv. Inte tvärtom.  Tänk positivt och fokusera på att se till att saker och ting i ditt liv ska gå som du vill. Att du vill göra det. Inte spendera tankar kring vad du vill undvika. 
  30. Var tacksam. Du har det bra ändå. Istället för att tänka varje dag var du saknar i ditt liv, tänk på hur mycket du har i ditt liv som andra saknar. 

Finns säkert 135657646724 andra saker jag har missat. Iståfall, vad?


   
Citera

jättebra tråd o initiativ Kudhos king e du 

 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

vad fint GråterHjärta Vilken energi du har kudhos! Jag tror denna vår och sommar kommer bli askalas.. känner det på mig. Punkt nr. 28 är min svåraste.. men en känner ju igen sig i typ alla. 

MYCKET BRA PEPP PILLE Hjärta


   
SvaraCitera
reben

sexton LoL


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

Bell:  men en känner ju igen sig i typ alla. 

Det är ju det som är hela tanken. Försökte skriva så man känner igen sig på så många som det bara går. Tumme upp


   
SvaraCitera
mynona

mycket klokt, tack för att du skapade tråden, det var tänkvärt, och som alltid med tänkvärda saker är det vad man innerst inne redan känner till. 
det här kan vara svårt att balansera: 

Kudhos: Du kan inte tillfredsställa alla. Det är omöjligt. Och om du är i ett rum där 99 personer älskar dig, men 1 hatar dig så är det okej. Du ska försöka tillfredsställa de som tillfredställer dig.

Kudhos: Sluta umgås med fel folk. Livet är kort och du borde endast umgås med de som gör dig glad. Folk som vill umgås med dig gör plats för dig. Och försök inte passa in hos folk som uppenbarligen inte har intresset för dig. I slutet handlar det om de som finns där för dig när livet suger, inte när ditt liv äger.


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

Mer:


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

mynona:
mycket klokt, tack för att du skapade tråden, det var tänkvärt, och som alltid med tänkvärda saker är det vad man innerst inne redan känner till. 
det här kan vara svårt att balansera: 

 Inte försöka jämföra varje punkt med varandra. Ta varje punkt för vad de är och se hur du kan applicera dem. Du får bestämma dig för dig själv vad du vill lägga energi på.


   
SvaraCitera
mynona

Kudhos:

 Inte försöka jämföra varje punkt med varandra. Ta varje punkt för vad de är och se hur du kan applicera dem. Du får bestämma dig för dig själv vad du vill lägga energi på.

Ja, men jag tänkte: känner man sig själv tillfredställd av någon, vill man ge lika mycket tillbaka - men den personen kanske har tillfredställt dig utan ansträngning eller engagemang och är indifferent, vem kan veta. Något sådant. Men jag förstår. du har rätt


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

mynona:

Ja, men jag tänkte: känner man sig själv tillfredställd av någon, vill man ge lika mycket tillbaka - men den personen kanske har tillfredställt dig utan ansträngning eller engagemang och är indifferent, vem kan veta. Något sådant. Men jag förstår. du har rätt

Förstår hur du menar. Punkt 27 handlar mest om att inte störa sig på att det kan finnas folk som inte gillar dig. För det finns alltid folk som inte gillar dig, hur man än är mot människor. Och att man ska inte låta någons negativa energi att ta över när du har gott om positivitet omkring dig. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Bra tråd Kudden. Har tagit mig till och börjat tänka lite extra på vissa punkter nyligen.


   
SvaraCitera
oats
 oats

Nice 


   
SvaraCitera

kudden lovar <3


   
SvaraCitera
Kudhos
Ämnesstartare

Langar lite fler, nu bilder jag tycker passade in litegranna.

Mc4Ui.jpg

NhQqu.jpg

1WIfe0G.png

Denna är bara för söt ändå. Och knasigt motiverande.

EPTeg69.jpg

oaegn.jpg


   
SvaraCitera
seasaw


vill dela med mig denna


   
SvaraCitera