Aviseringar
Rensa alla

Motverka rodnad på redovisning t.ex? hjälp fort!


Ämnesstartare

tjena är en kille på 15 år som har ett problem. jo, det är så att jag blir ganska lätt röd när jag ska redovisa någonting inför klassen eller liknande. blir helt varm och röd på halsen,kinderna och på magen. förstår ni hur jag menar om jag säger "röd flammig" i ansiktet.
tycker det här är jäkligt jobbigt, och har 2st redovisningar snart som är väldigt viktiga för betygen i de ämnena. varje gång jag ska redovisa någonting så tänker jag på det så mycket o då blir det ännu värre typ. alltså jag kan inte bara "sluta tänka på det" det går bara inte. finns det någonting man kan göra för att motverka det här? jävligt jobbigt att stå framför hela klassen och redovisa helt röd i ansiktet [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

Sola solarium i 2h i sträck.


   
SvaraCitera

ica-påsar funkar även till andra saker än att bara ha om man skall sexa ful tjej[smile]


   
SvaraCitera

concealer! varje mans bästa vän[blush]

Dold text: i smyg[blush]


   
SvaraCitera

Genomlid bara. Jag har samma problem men när man lyssnar på andra som blir röda tänker man bara: "oj nu blir han/hon verkligen röd" och sen är det inget mer med det. Man skiter i det helt enkelt.

Utgå alltså från att resten av klassen tänker på det sättet och det blir lättare att hantera.

Btw, inget ämne på högstadiet är egentligen viktigt. Satsa på G och spara krafterna till gymnasiet där betygen faktiskt räknas. De som anstränger sig på högstadiet rasar ofta i betyg i gymnasiet och det är ju helt onödigt. Så spara på krafterna bara och lär dig bara det nödvändigaste.


   
SvaraCitera

använd concealer


   
SvaraCitera

ööörkarn:

De som anstränger sig på högstadiet rasar ofta i betyg i gymnasiet

så true [cry]

och till TS: kör på bara, tror inte att någon kommer bry sig nämnvärt.[smile]


   
SvaraCitera