Aviseringar
Rensa alla

Mount & Blade


Ämnesstartare

Har slukats upp helt av det igen. Ignorerar resten av mitt liv för det.

Någon annan som spelar? Några bra mods att tipsa om? Kör ni single eller multiplayer? Spelar själv single, och innan warband körde jag Eagle & the Wolves Mod, men nu kör jag bara med Custom Commander.

För er som inte spelar är det som en korsning mellan Total War-serien och Battlefield-serien lite. Man har arméer och worldmap som Total War, men slåss i första/tredjepersonsläge i själva striderna.


   
Citera
Ämnesstartare

Har hört massa gott om det men inte spelat själv. Det enda strategi spel jag gudadyrkar är stronghold. Helt underbart med ekonomin och religionen och moralen man kan spela på. Totally love it. (Undantaget när hela min stad brinner ner för att dom är dåliga på att släcka bränder.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det enda strategi spel jag gudadyrkar är stronghold. Helt underbart med ekonomin och religionen och moralen man kan spela på.

Testade stronghold 2 ett tag, fastnade aldrig för det riktigt. Sådana spel är lite för svåra för mig, enda sådana jag någonsin blivit bra på är Pharaoh coh CivCity Rome.

Detta ligger nog dock närmare rollspel än den typen av strategispel, kanske iofs inte syntes på min beskrivning ovanför. Det har lite hintar av oblivion närmast.
Det är liksom en blandning mellan FPS, RPG och strategi.

EDIT: Även det är ett spel vi borde lana, om du kan få hit en dator det fungerar på. Kräver inte så mycket i processorkraft men drar en del RAM.


   
SvaraCitera
Åtta

Spelade det rätt mycket förut, men jag tycker att det blir så attans repetitivt i längden. Minns inte om jag spelade med mods, men jag tror att jag har gjort det.


   
SvaraCitera

Sugigt :C Försökte ta mig genom tutorialen för polearms, men den sög ännu hårdare. [sad]

Eller så var det bara jag som var dålig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Spelade det rätt mycket förut, men jag tycker att det blir så attans repetitivt i längden. Minns inte om jag spelade med mods, men jag tror att jag har gjort det.

Mjo, kan lätt bli lite repetetivt, men blev mycket bättre med expansionen warband i och med mycket fler quests av mer varierande natur (nu är det faktiskt roligt att spela en karaktär som satsar på vara skillad som fan på att slåss snarare än bara ha en stor armé, på grund av uppdrag som bara tillåter ett par få soldater, t.ex.).
Nu finns ju även multiplayer, som jag inte testat pga piratat spel, men ska testa när jag hittar någon att lana det med. Verkar rätt nice.

Marielle Hagblad:

Sugigt :C Försökte ta mig genom tutorialen för polearms, men den sög ännu hårdare. [sad]

Alltså man vänjer sig snabbt vid hur man slåss, tutorialsen suger dock. Dra musen åt höger och klicka - slå från höger osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

stronghold 2

Tvåan är typ som spya i halsen! Ettan ska det vara! [cute][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Tvåan är typ som spya i halsen! Ettan ska det vara! [cute][blush]

Ah får ge det något försök då 🙂 Är det lika cepesvårt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Ah får ge det något försök då 🙂 Är det lika cepesvårt?

Vet inte. Installerade tvåan, pallade aldrig köra klart tuten. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erövrade hela kartan i singelplayer i warband. Ej spelat multiplayer


   
SvaraCitera
Åtta

KingGurka:

blev mycket bättre med expansionen warband

Jag hade warband och blev ändå less rätt kvickt. [sad]


   
SvaraCitera

Kör bara Vanilla Warbands.

Men det kan underhålla mig i många timmar. Men har jättesvårt för att typ bara plocka upp en save å köra, måste nästan spela det rätt så konstant, varje dag, om jag ska få in känslan [sad] Å det är skitjobbigt i ett spel som detta [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

erövrade hela kartan i singelplayer i warband. Ej spelat multiplayer

Oj, jävlar! Tog inte det jääävligt lång tid?

Slumpartad:

Men har jättesvårt för att typ bara plocka upp en save å köra, måste nästan spela det rätt så konstant, varje dag, om jag ska få in känslan [sad] Å det är skitjobbigt i ett spel som detta [tard]

mmm där håller jag med dig.


   
SvaraCitera

KingGurka:

mmm där håller jag med dig.

Det känns så jävla pissigt när man har typ en cpgrym snubbe på en save men vet att man aldrig kommer orka spela på den igen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Oj, jävlar! Tog inte det jääävligt lång tid?

nej, inte om man är bäst som jag.


   
SvaraCitera