Aviseringar
Rensa alla

Ms Marple vs. Poirot


Ämnesstartare

np8ebpx


   
Citera
Ämnesetiketter
mynona

isola: Poirot

Ms Marple är ju en söt tant, men jag orkar inte riktigt med tanter utom som lugnande medel, och Poirot hänvisar inte till St Mary Mead hela tiden. Poirot är vad jag associerar med Agatha Christie och myspys. Men visst gillar jag dem båda när humöret är rätt och myspys behövs


   
SvaraCitera

allting utom mrs marple. stör mig på seriens orimlighet att en tant löser mord och ingen fattar att det bara är att lägga ett bananskal i trappan så hennes leder knäcks och dör medans kroppen inte orkar läka


   
SvaraCitera
b1son

valde ms/miss marple pga
1) girlpower
2) timothy dalton e me i 1 avsnitt
(obs har ej sett ngt av d)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Poirot


   
SvaraCitera
mynona

tevepro: mrs marple

Miss. Hon är oerhört ogift. Ungmö. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste nog säga poirot


   
SvaraCitera

Poirot, kärringar ska inte ut och ränna efter tjyvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

 Poirot är vad jag associerar med Agatha Christie och myspys

Tänker tvärtom! Blir också irriterad på hans ego. Han får ju sedan så mycket cred och pengar, medan Marplan mest ses som en jobbig tant fastän polisen sällan klarar sig utan henne, det hade nog inte hänt om hon vore man. Jag skrev ett engelskaarbete om det en gång minns jag.


   
SvaraCitera

isola:

Tänker tvärtom! Blir också irriterad på hans ego. Han får ju sedan så mycket cred och pengar, medan Marplan mest ses som en jobbig tant fastän polisen sällan klarar sig utan henne, det hade nog inte hänt om hon vore man. Jag skrev ett engelskaarbete om det en gång minns jag.

Du fick väl högsta betyg för det eftersom det var en feministisk text och därmed automatiskt rätt? Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög: (obs har ej sett ngt av d)

Äeeeeeeeeje
Se ett genast. Rekommenderar nemesis eller by the pricking of my thumbs pga obehagliga.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Tänker tvärtom! Blir också irriterad på hans ego. Han får ju sedan så mycket cred och pengar, medan Marplan mest ses som en jobbig tant fastän polisen sällan klarar sig utan henne, det hade nog inte hänt om hon vore man. Jag skrev ett engelskaarbete om det en gång minns jag.

Det är trevligt att han är om sig och kring sig med sina små delikatesser. Han är precis lika mycket tantig ungmö som Miss Marple oavsett kön. Vet att man kan göra en genusanalys men det påverkar inte rent nöjestittande. Tänker inte censurera något utifrån det. Men har som sagt inget direkt emot Ms Marple, brukar också titta på sådana avsnitt och gillar henne där, men står valet mellan dem så blir det Poirot. 


   
SvaraCitera
time
 time

isola: Poirot

Alla gånger.


   
SvaraCitera