Aviseringar
Rensa alla

msn hot..


Ämnesstartare

En msn kontakt hotar med att lägga ut de som jag trodde var något mellan oss, privata bilder alltså, både skicka till grannar via brev och även maila facebook vänner osv., ifall jag inte visar igen. Han kontaktar mej gång på gång, "Loggar du inte in på msn inom en vecka skickar jag bilder till dina vänner.. "
Och jag vet inte vad ja ska göra längre, går ju inte att spåra msn adresser. Vet hans namn och vart han bor, ifall de nu stämmer.., bor inte i samma stad som jag.. Börjar blir riktigt jobbigt..


   
Citera

bita i det sura äpplet.. krypa till korset.. komma till skott..

Gör du det igen kommer han ändå förr eller senare skicka ut bilderna till alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som om ja inte vet att de var ett misstag. får väl skylla på att man är blond.. he he he.


   
SvaraCitera

något har du ju förhoppningsvis lärt dig av det iaf.


   
SvaraCitera

Lägg ut hans MSN på Flashback.


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Lägg ut hans MSN på Flashback.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Lägg ut hans MSN på Flashback.

Lägg ut den på /b/ och säg att han dödade sin katt eller något istället [zzz]


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Lägg ut hans MSN på Flashback.

[y]

jennif92:

.

eller så ber du någon killkompis adda honom och säga åt honom på skarpen utan att hota direkt att han ska lägga ner.

Alt säger att du polisanmäler honom för utpressning då han inte har rätt att tvinga dig att göra något du inte vill.


   
SvaraCitera

Jag är inte helt säker på brottsrubriceringen, men att tvinga till sig sexuella tjänster, även om det bara rör sig om utmanande bilder, är brottsligt oavsett vad han hotar med.

F ö skäms jag lite över att bidra med någonting konstruktivt när du varit så jävla dum att du själv försatt dig i den situationen.


   
SvaraCitera

Blocka honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självklart vet ja att de va jävligt dumt, men enkelt att vara efterklok.
Tack iaf. Och vet ju om att han inte har något rätt att lägga ut bilder. Men är rätt maktlös.


   
SvaraCitera

jennif92:

Och jag vet inte vad ja ska göra längre, går ju inte att spåra msn adresser. Vet hans namn och vart han bor, ifall de nu stämmer.., bor inte i samma stad som jag.. Börjar blir riktigt jobbigt..

Han begår ju många brott genom att lägga ut bilderna och han bågår ännu fler brott genom att utöva utpressning mot dig. Om du polisanmäler honom så kommer polisen ta kontakt med företaget där han har sitt mail-konto för att då hans IP-adress. Sedan kommer polisen fråga hans ISP (telia te x) vem som äger IP-adressen. På så sätt kommer man åt honom och kan straffa honom. Brotten som han är anklagad för ger polisen rätt att få ut hans identitet från ISPen.

Dock finns ju risken att bilderna kommer ut på nätet. Men den risken finns ju redan nu.

Jag personligen förstår inte hur man ens kommer på tanken att skicka sånna bilder. Och om man ändå ska det så kan man väl ändå skippa att ta med bild på ansiktet?


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Lägg ut hans MSN på Flashback.

Faktiskt en bra idé. Finns många galna människor där som säkert kan skrämma upp honom rejält.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jennif92:

Och jag vet inte vad ja ska göra längre

Ne om du vet vem det är så kan du la skicka lite folk på honom.

Du borde vara lite mer försiktig med sånt.
Skicka bara till ärliga människor såsom mig själv [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som vissa redan har skrivit
Polisen är det bästa utvägen för dig just nu.


   
SvaraCitera