Aviseringar
Rensa alla

Msn i mobilen


Ämnesstartare

Hej,

Trots att jag föddes på 90-talet så är jag sjukt okunnig när det kommer till mobiltelefoner. [tard] Men för att komma till sak så tänkte jag unna mig en ny mobiltelefon. Och behöver lite hjälp med val av märke och modell.

Det ser ut som så att jag är extremt sugen på att ha msn, eller nått liknande program, i mobilen. Jag är jättenöjd med mitt comviq kompis - så det skulle inte falla mig in att byta operatör, bara för att kunna ha msn i mobilen. [surprised]

Dessutom så vet jag att det ska finnas gratis "msn" att ladda ner - men detta funkar bara till vissa telefoner - vilka? Har någon egna erfarenheter eller tips?

(Jag vet att jag en gång för länge sen var inne på messengers sida, och där kunde man tydligen skaffa msn till mobilen - dock ej gratis - men det funkade tydligen inte till alla operatörer, och jag är som sagt nöjd comviq kund, så det blev aldrig av.. Sen är det alltid lika trist när saker inte är gratis -.-)

Tack på förhand [smile]


   
Citera

Sony Ericsson 3310 kanske lr Nokia Ultra Touch S8300


   
SvaraCitera

Vad har du för mobil nu? Någon klient fungerar säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ingen.. den gick sönder idag. Så det är inte aktuellt ;D


   
SvaraCitera

iphone <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en iphone har jag inte råd med 😛


   
SvaraCitera

imbuzz och fring är två gratis program som man kan logga in på msn med, fungerar bra, bara man har en mobil som stödjer java.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för programtipsen tobias : D

Jag har beställt en Samsung S5600 på elgiganten, så den kommer väl nu på måndag/tisdag : D Den har ju java. satt de bör ju gå då tycker man!

tack[cute]


   
SvaraCitera

crystalcastle:

Hej,

Gillar du Crystal Castles?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en hel del ja 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft det och tänker aldrig skaffa det igen.
Nu kanske detta är lite off-topic men jag hade det på mobilen och jag hade min mailadress och lösenord på mobilen (det var alltså där när man skulle logga in, så man slipper skriva om hela tiden). Och så blev min mobil stulen förstås. De loggade in på min msn (men jag var online samtidigt så jag bytte lösenord fort som fan och hoppades att de inte skulle hinna göra något) och började mobba mina kompisar som var online.
Det var nog det dummaste jag gjort, så snälla var inte idioter och spara inte lösenordet.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera