Aviseringar
Rensa alla

Msn loggar ut av sig själv


Ämnesstartare

Jag skulle behöva hjälp med ett msn-problem..
Jag loggas ut automatiskt efter att jag har varit online i ca 15-30 min (kommer inte ihåg exakt hur länge det brukar dröja). Det här händer varje gång jag är inne [chocked] känns inte så kul när man chattar med folk och så loggas man helt plötsligt ut.. [shake] Jag har inga problem med internet vad jag vet. Någon som vet vad man ska göra för att slippa detta?
Hoppas att jag inte har postat det här i fel forum, är ny här på um [cute]


   
Citera
Ämnesetiketter

Asså jag skulle typ... logga in igen?


   
SvaraCitera

Hade ett liknande problem. Googlade runt och hittade ZapMessenger

vilket funkade för mig. Kör programmet så ska den ta bort allt med msn att göra, sen kan du installera en äldre version exempelvis Windows Live Messenger 8.1

Hoppas det hjälpte. [cheers]


   
SvaraCitera

Jag har också haft liknande, fast jag loggades ut var 5-10. Jag uppdaterade firmwire eller firewire (jag minns inte vad det hette) i min router, och nu fungerar det prima! [y][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Provade att ta bort msn med Zapmessenger och installera Windows Live Messenger 8.1, men problemet är kvar [sad]

tack för tipset om Zapmessenger förresten [smile] kan vara bra att veta att det finns ett sådant program ^^

Hur uppdaterar man firmware i routern? Btw så är min router trådlös


   
SvaraCitera

För det första så borde du citera andra när du vill att de ska se tråden igen. därför citerar jag nu Knothole så hon kan komma hit och se din fråga.

Knothole:

Knothole

Hmm.. synd att inte Zapmessenger fungerade. Jag kan kolla om jag hittar en lösning på ditt problem, jag återkommer senare.


   
SvaraCitera

Kriicks:

Btw så är min router trådlös

Okej, då ska vi se.

Jag hittade detta på ett annat forum:
Det beror nog på att datorn tappar kontakt med routern med 15-30 minuters mellanrum, villket gör att din dator inte svarar på nät-packet som MSN skickar ut för att se om du är Online. Då blir du utloggad.

Att uppdatera firmwire är nog en bra idé, jag googlade en guide på hur man gör. Den finns ​här, läser du ordentligt ska du kunna klara det.

Det tredje och sista alternativet som jag ser är att använda något annat än MSN messenger, exempelvis Pidgin som är gratis, du kan använda ditt msn-konto och logga in där.

Men nu ska jag se hockey, hoppas det löser sig [bigcheers]


   
SvaraCitera

Knothole:

uppdaterade firmwire eller firewire (jag minns inte vad det hette) i min router, och nu fungerar det prima!

Firmware.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymous:

Att uppdatera firmwire är nog en bra idé, jag googlade en guide på hur man gör. Den finns här, läser du ordentligt ska du kunna klara det.

Nu har jag provat att uppdatera firmware [smile] Så nu hoppas jag att det ska funka. Om det inte blir bättre så testar jag nog Pidgin, alltid ordnar det sig på något sätt [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera