Aviseringar
Rensa alla

MSN, och datakunnig ... ( Fråga här )


Ämnesstartare

Varenda gång jag gör nya hotmail konton så funkar det inte att logga in på msn !
Någon som har samma problem ?

Och sedan nu när jag gick in på profilen förut så stod det att den var färdig till 70 procent ?

Vad ska jag göra för att fixa det ?


   
Citera
Ämnesstartare

För asså, den verkar ju aldrig ladda klart profilen. Det har den iaf inte gjort de andra gångerna ?


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera

Installerat något nytt virusprogram/brandvägg/drivrutiner senaste tiden? Får du någon felkod?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det har jag inte, och det har jag inte gjort heller !

Köpte en ny data för ett tag sen. Och trodde att det skulle funka att fixa en ny "msn", men likt min gammla dator så gick det inte heller..
Eller det kanske inte är datorn som det är fel på, men något är det ju iaf !


   
SvaraCitera

x_marty:

Får du någon felkod?


   
SvaraCitera
Bakric

Eeeeller....
Så skiter man i MSN eftersom det objektivt suger balle.
Använd vad som helst (utom skype och VOIplay, samma dynga med random oprovocerade errors där med) utom MSN.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Får du någon felkod?

Ja såg faktist nu att jag hade fått det, när jag tyckte på "show details" ;o ..

Och vill tilägga en sak. Det går att logga in med ett gammalt konto på msn. Men det vill inte jag ha eftersom att det inte är så anonymt. Om man säger så..
Har massor av kontakter som jag inte gillar direkt och randoms som kan se hela mitt namn, plus över 1000 spam mail så vill helst ha något nytt..


   
SvaraCitera

StrawBerryField:

Ja såg faktist nu att jag hade fått det, när jag tyckte på "show details" ;o ..

Och vad är koden då..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Och vad är koden då..?

80048821


   
SvaraCitera

Bakric:

Eeeeller....Så skiter man i MSN eftersom det objektivt suger balle.

mkt objektivt där tkr ja.


   
SvaraCitera

StrawBerryField:

Eller det kanske inte är datorn som det är fel på, men något är det ju iaf !

Ahh på användaren!


   
SvaraCitera

StrawBerryField:

80048821

www.bigblueball.com:

1. The date on your computer needs to be set properly -- double click the clock verify that

the time and date are set.

2. If your password information is not saved, verify that you are typing it in with the

correct case (uppercase or lowercase).

3. Change your password

something smaller (under 10-12 characters), then try signing in again.

4. If you use a firewall (like ZoneAlarm, Norton Internet Security etc. ), it's possible

that Messenger doesn't have the correct rights to access the Internet, especially since you

upgraded. You may need to re/add Messenger to the allowed list of programs in your firewall

if this is the case.

5. If you disabled your firewall in the past, it still may be blocking Messenger -- try

restarting it and see if that helps the situation. You also might try uninstalling an

installed firewall, to verify that it isn't causing a problem (even if it is disabled).

6. Clear your IE cache and cookies -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then

Internet Options, then click the Delete Files button, and when that's complete click the

Delete Cookies button.

7. Check your IE Security settings -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then

Internet Options, then Advanced tab, scroll to the Security section, and verify that "Check

for server certificate revocation" is unchecked. Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL

3.0' is checked, then click OK.

8. Click Start, then Run, and enter the following:

regsvr32 softpub.dll

then click OK

and do the same for the following:

regsvr32 wintrust.dll

regsvr32 initpki.dll

regsvr32 MSXML3.dll


   
SvaraCitera

StrawBerryField:

Har massor av kontakter som jag inte gillar direkt och randoms som kan se hela mitt namn, plus över 1000 spam mail så vill helst ha något nytt.

Om du installerar en äldre version av msn så behöver du inte ha ditt riktiga namn.


   
SvaraCitera