Aviseringar
Rensa alla

Muay Thai


Ämnesstartare

Jag är en kille på ca 170 vikt runt 83kg, vore det dumt av mig att börja med kampsporten Muay Thai? Jag Har inga direkt tidigare förkunskaper av några kampsporter, jag har dock på senaste fått känslan av att man behöver gå ner några kilo, bygga lite mera muskler och kanske lära sig någon kampsport. Är Muay thai då en bra kampsport eller skulle jag typ bara satsa på någon "vanlig" sport såsom innebandy eller fotboll?

Muay thai.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror någon har kollat på film...


   
SvaraCitera

Adopted:

Jag är en kille på ca 170 vikt runt 83kg

Jag är 187 och väger 70. Är du mullig eller? Kanske borde gå ner lite först om du vill börja på en kamp sport.


   
SvaraCitera

Adopted:

Jag är en kille på ca 170 vikt runt 83kg, vore det dumt av mig att börja med kampsporten Muay Thai? Jag Har inga direkt tidigare förkunskaper av några kampsporter, jag har dock på senaste fått känslan av att man behöver gå ner några kilo, bygga lite mera muskler och kanske lära sig någon kampsport.

5 pound= 2.26 kg

Bygg muskler först.


   
SvaraCitera

Börja, dirr. Muskler kan och kommer du bygga med tiden, oroa dig inte för det.


   
SvaraCitera

Blitzen:

Jag är 187 och väger 70. Är du mullig eller?

Snarare du som är liten tror jag.[crazy]


   
SvaraCitera

Adopted:

Är Muay thai då en bra kampsport eller skulle jag typ bara satsa på någon "vanlig" sport såsom innebandy eller fotboll?

Vill du gå ner i vikt räcker det inte med att bara träna Muay Thai en ggn i veckan, så du kanske skall köra innebandy eller fotboll med? Försök få till att du tränar iaf nåntning typ tre ggr i veckan.

Annars är Muay Thai kul och bra träning, och du behöver inte gå ner i vikt först, det kommer automatiskt när du börjar träna [y] Starta direkt, inga ursäkter! [crazy]

Blitzen:

Jag är 187 och väger 70.

Du är ganska smal, skulle kunna gå upp 10kg utan problem och fortfarande ha lågt BMI. Jag är tex 182 och väger 76..


   
SvaraCitera

Börja med allt du kan[crazy] Finns tid för allt.


   
SvaraCitera

Frippe96:

Du är ganska smal, skulle kunna gå upp 10kg utan problem och fortfarande ha lågt BMI. Jag är tex 182 och väger 76..

Bah. Tyckte han bara vägde mycket för sin längd. Verkar som om det är jag om väger lite.


   
SvaraCitera

Myksa:

Tror någon har kollat på film...

hahahhahahahh dog åt din kommentar


   
SvaraCitera

Adopted:

Är Muay thai då en bra kampsport eller skulle jag typ bara satsa på någon "vanlig" sport såsom innebandy eller fotboll?

När jag först började träna Thai fanns det hur många mulliga personer som helst och de klarade av träningarna galant (plus att det var kul att sparras mot dem som tjej för att de inte orkade så länge), men det är väldigt hård träning så de flesta hoppade ändå av efter en tid.
Om du känner att du har viljan och orken att träna thai, så tycker jag att du ska göra det! Det är den roligaste sporten i världen och du blir definitivt bli mer fit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blev av, första träningen ikväll. Är fett taggad kan jag säga [cool]


   
SvaraCitera

Adopted:

Det blev av, första träningen ikväll. Är fett taggad kan jag säga

[y]


   
SvaraCitera

Jag har också tänkt på att börja, typ hur går träningarna till? Vad har man för kläder/utrustning och är det mycket sparring?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FETT KUL!! Rekomenderar ALLA oavsett storlek, vikt, kön eller ålder! Du tar det i din takt, de var verkligen bereda/medvetna om att du som helt ny kommer in och är bäst på allt. BÖRJA, inga undanflykter!

Vet inte hur det är på andra ställen men hos mig, så började vi med uppvärming i grupp. Springa, höga knän, "X-hopp" ( om du fattar) osv. STRETCHING, för att allting ska vara uppmjukat. Sedan parade vi ihop oss och började med slag & sparkar mot mitsar, punchbag efter tränarens instruktioner. Tränade kombo-mönster.

Bara att följa tränares ord och du klarar dig fint, jag ( en kille på 170-180 90kg ( JA jag har gått upp, kom och hata!! dock har jag även gymmat så är nog muskler endel med)

Du behöver bara vanliga träningskläder, GLÖM INTE VATTEN FLASKA!! Det gjorde jag [blush]


   
SvaraCitera