Aviseringar
Rensa alla

Muhammed avbildning...


Ämnesstartare

På 1400 år har man inte fått avbilda Muhammed.
Men om man ritar en snubbe som ser ut som "Muhammed" så blir hela jävla arabvärlden upphetsade som en snubbe hög på extasy och red bull.
Men om man har avritat "Muhammed" hur vet de att han ser ut så? Hmmm...
De vet inte hur han ser ut därför kan man inte rita honom. Men man kan rita en Musslim och då tror alla att det är Muhammed man har ritat men det är ju fel för att om de tror att de är "Muhammed". Så är ju alla typ.."Muhammed" eftersom nästan alla där nere ser likadana ut.
Är det bara jag eller är det helt CP? För ingen kan veta hur han ser ut. [confused]

SUG PÅ DEN! [cheers]


   
Citera

Mmmm jag såg också på Öhz igår han sa exakt de du sa, typ.

Att det är skumt alla kände igen Muhammed direkt när en kille i danmark ritade honom trots att man inte fått rita av han på 1400 år.


   
SvaraCitera

Bildtext?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att de klargjort att det är han?


   
SvaraCitera

Muslimer är lite bakom flötet, som vi alla vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Muslimer är lite bakom flötet, som vi alla vet.

Hmm ja och jag tror att de har inget annat att göra än knulla och bränna flaggor...[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är ju den att man FÅR avbilda muhammed och det sker i alla fall i Iran och jag har sjäjv fått se arabiska avbildningar på religionen i högstadiet.

anledningen till att det blir ett så stort rabalder är för det första att det oftast har rört sig om karikakyrer, vilket tydligen verkar vara lite allvarligare. Men antagligen är det mest pga att dom som sprider nyheten i arabvärlden oftast är kraftigt anti-västvärlden och därför försöker göra en så stor sak som möjligt av det och även kan överdriva hur bilderna såg ut,

Vad jag har förstått så har de flesta som springer omkring och bränner danska/amerikanska/whatever flaggor efter bilder inte ens sett bilderna i fråga och istället bara hört andra/tredje/fjärdehands information som förändrats till anti-west propaganda.

alex556:

eftersom nästan alla där nere ser likadana ut.

det är ju samma sak med indier, afrikaner och kineser, men dom tycker precis likadant om oss [y]


   
SvaraCitera

alex556:

Hmm ja och jag tror att de har inget annat att göra än knulla och bränna flaggor...[tired]

De knullar väl inte? Iaf inte utom äktenskapet.


   
SvaraCitera

Mr T:

det är ju samma sak med indier, afrikaner och kineser, men dom tycker precis likadant om oss [y]

Fast de har fel och vi har rätt. Det är skillnaden.


   
SvaraCitera

Wulf Dragonheart:

För att de klargjort att det är han?

Den torftiga och ointelligenta frågan som ställdes har blivit besvarad. Tråd låst.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera