Aviseringar
Rensa alla

muntlig framställning - vad ska jag redovisa om?


Ämnesstartare

hej det slog mig just att jag ska redovisa precis när sommaren är slut JÄVLA SKIT

får välja vad som helst att prata om i typ 10 minuter. vad ska jag prata om?


   
Citera
Ämnesetiketter

Hästar


   
SvaraCitera

något intressant psykologiskt fenomen.


   
SvaraCitera

Fötter.


   
SvaraCitera

Zucchini 


   
SvaraCitera

Tåg. Skitlånga tåg. Coolt. Diskutera om målet med tåg är att någon gång bygga ett tåg som biter sig i svansen.


   
SvaraCitera

Eller The Flash och alla hans superkrafter och hur han egentligen gör de flesta andra superhjältarna onödiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:
något intressant psykologiskt fenomen.

funderade på det. ge mig 1 exempel. lr 2. socialpsykologi är intressant. kognition också.

frukt:
Eller The Flash och alla hans superkrafter och hur han egentligen gör de flesta andra superhjältarna onödiga.

hehe aaa, hur tycker du själv att han rise:ar above the mass?

överväger dessa två.

men har för lite alternativ, GE MIG FLER


   
SvaraCitera

honolulu: hehe aaa, hur tycker du själv att han rise:ar above the mass?

finns massa uppsatser om det på internät va. snabbare än stålmannen. exempel: 

han kan tänka jättesnabbt (reflexer behövs vid hans hastigheter) och slåss dretfort/hårt. han tänker så snabbt att telepaters förmågor inte hinner med = immun.

han är så snabb att han kan springa bak i tiden (och långt fraam). in i andra dimensioner har jag för mig också men då måste han springa på ett löpande band.

han kan vibrera så snabbt att han skär genom väggar o sånt. han kan välja om sagda väggar ska explodera eller inte när han flyger genom dem.


   
SvaraCitera

hatar uteblivna radbrytningar i nya um fuck


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

sluta, frukt


   
SvaraCitera

honolulu: funderade på det. ge mig 1 exempel. lr 2. socialpsykologi är intressant. kognition också.

socialpsykologi är intressant, men att prata om exempelvis stanfordexperimentet eller milgrams experiment är lite uttjatat. det fanns något experiment om generositet som var rätt intressant, men minns tyvärr inte vad det hette.

perception tycker jag är mer intressant än kognition. "do you see what i see?" är en bra dokumentär bbc gjorde för ett tag sedan. finns här. där kan du säkert hitta något matnyttigt. jag tyckte speciellt experimentet i slutet, där de fann belägg för att vilka färger man kan urskilja beror på vilka färgbegrepp man är uppväxt med, var häftigt och fantasieggande.


   
SvaraCitera

passe:
sluta, frukt

mjo, silver surfer är ändå bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

finns massa uppsatser om det på internät va. snabbare än stålmannen. exempel: 

han kan tänka jättesnabbt (reflexer behövs vid hans hastigheter) och slåss dretfort/hårt. han tänker så snabbt att telepaters förmågor inte hinner med = immun.

han är så snabb att han kan springa bak i tiden (och långt fraam). in i andra dimensioner har jag för mig också men då måste han springa på ett löpande band.

han kan vibrera så snabbt att han skär genom väggar o sånt. han kan välja om sagda väggar ska explodera eller inte när han flyger genom dem.

haha! han är dock inte starkare än stålmannen. stålmannen kan flyga också. och är snabb på att byta om (Rodnar) påminner om ett projektarbete en unge gjorde där han förklarade med fysik vad som skulle hända på riktigt när det händer i olika barnprogram. typ att personerna skulle fatta eld om de flög så snabbt som de gjorde osv 😀

tlaltecuhtli:
socialpsykologi är intressant, men att prata om exempelvis stanfordexperimentet eller milgrams experiment är lite uttjatat. det fanns något experiment om generositet som var rätt intressant, men minns tyvärr inte vad det hette.

perception tycker jag är mer intressant än kognition. "do you see what i see?" är en bra dokumentär bbc gjorde för ett tag sedan. finns här. där kan du säkert hitta något matnyttigt. jag tyckte speciellt experimentet i slutet, där de fann belägg för att vilka färger man kan urskilja beror på vilka färgbegrepp man är uppväxt med, var häftigt och fantasieggande.

jo, problemet är ju att vi läser psykologi också i mitt program, så tror de flesta är familiar med en hel del. färgbegreppsexperimentet pratade vår föreläsare om lingvistik också om första året, riktigt intressant. tack för länken!

frukt:

mjo, silver surfer är ändå bäst.

man of steel e snyggast ok


   
SvaraCitera