Aviseringar
Rensa alla

Muntliga nationella i engelska åk9


Ämnesstartare

eoww:

blah blah.. du är elak .__.

Fan va du skyller på mig!
Alla måste göra det här hemska provet! Alla! Det är bara några minuter men sätter spår resten av livet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Det är bara några minuter men sätter spår resten av livet...

förlåt, men du säger inga tröstande ord precis :(((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eoww:

förlåt, men du säger inga tröstande ord precis :(((

Så du gjorde en tråd på um för att söka tröst?


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Alla måste göra det här hemska provet! Alla! Det är bara några minuter men sätter spår resten av livet...

Jag måste blivit totalt förstörd av det provet, kan inte alls påminna mig om att jag ens gjort muntligt nationella i engelska. Eller är detta något nytt påfund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Jag måste blivit totalt förstörd av det provet, kan inte alls påminna mig om att jag ens gjort muntligt nationella i engelska. Eller är detta något nytt påfund?

Näe, det tar bara en kvart så det är inte värt att komma ihåg. Man gör det i 9:an och i EngA på gymnasiet. Kom först inte ihåg jag gjort det i 9:an men sen fick jag en flash när jag satt där å inte sa nått för var för dålig på engelska. Fast va för bra kompis med läraren så han bara skratta åt mig å skrev G [blush]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Näe, det tar bara en kvart så det är inte värt att komma ihåg. Man gör det i 9:an och i EngA på gymnasiet. Kom först inte ihåg jag gjort det i 9:an men sen fick jag en flash när jag satt där å inte sa nått för var för dålig på engelska.

Gymnasiet minns jag, men tycker att jag också borde fått en flash nu när det kommer på tal, var fruktansvärt rädd för min lärare rent generellt så jag borde haft någon form av ångest tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Gymnasiet minns jag, men tycker att jag också borde fått en flash nu när det kommer på tal, var fruktansvärt rädd för min lärare rent generellt så jag borde haft någon form av ångest tycker jag.

Fast du måste haft det om du inte är född på typ 70-talet [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eoww:

Eller hjälp mig, är nationella muntliga proven i engelska svåra?

Ju mer förberedd du är desto lättare är det? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Ju mer förberedd du är desto lättare är det? [confused]

Fast man kan inte förbereda sig eftersom man inte vet vad man ska snacka om [bigcheers] Man får provet en kvart innan man ska göra det så man hinner tänka lite.

Är ju lite svårt att träna in alla år från 3-9 till ett prov [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eoww:

Eller hjälp mig, är nationella muntliga proven i engelska svåra?

Det är inte svårt, men det hänger på att veta hur man behöver uttrycka sig för att nå de olika betygskriterierna.

För VG/MVG bör man alltid motivera varför man tycker/tror/tänker så man gör. Man skall också vara en aktiv lyssnare. Det innebär att du att ska visa intresse när andra pratar genom att ställa frågor, efter de pratat klart.

Försök prata med dina gruppmedlemmar innan provet, för att känna vad de är för slags personer. Annars är det helt normalt att vara nervös Tänk på att prata lugnt och artikulera så att man hör vad du säger.


   
SvaraCitera