Aviseringar
Rensa alla

Muntliga Nationella provet Eng A


Ämnesstartare

Hejsan,

På Måndag gäller det, den muntliga delen ska göras. Läraren skall spela in det vi säger och sedan ska andra lärare bedöma vilket betyg vi förtjänar. Jag är lite skraj. Jag vill verkligen satsa på ett MVG. Någon som har tips på hur jag kan få det? Är det kanske ett bra intryck att börja prata först?

Tack på förhand![smile]


   
Citera

tagga ner ett par hekto, du vinner inget på att oroa dig:F


   
SvaraCitera

Dream:

Någon som har tips på hur jag kan få det?

mkt urringat [y]


   
SvaraCitera

Använda dig av typiska engelska uttryck och tala lugnt och tydligt med rätt uttal. Även använda dig av lite svårare engelska ord, lär dig ett par synonymer på de vanligaste orden som du tror kan behövas så har du iaf ett par i fickan. Satsar du på MVG kan du förmodligen en hel del engelska, så det ska nog gå bra.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

du på MVG kan du förmodligen en hel del engelska, så det ska nog gå bra.

handlar ju bara om att ha lite stake och våga ta för sig. gick iaf för mig [shake]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

handlar ju bara om att ha lite stake och våga ta för sig. gick iaf för mig [shake]

Ja men tror du det bara handlar om att ordbajsa? Är det flera lärare som ska bedömma så kommer de självklart kolla på språket, så hade det även varit om det bara var en lärare som rättade. Bara att hon är medveten om hur man uttrycker sig och använder sig av olika engelska uttryck så kommer det gå för henne med.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Ja men tror du det bara handlar om att ordbajsa?

handlar om att visa kriterier, slänger man ut sig massa skit med ett hyfsat uttal o bra grammatik så prickar du nog inte de flesta kriterierna.


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

handlar om att visa kriterier, slänger man ut sig massa skit med ett hyfsat uttal o bra grammatik så prickar du nog inte de flesta kriterierna.

Det ena utesluter inte det andra, så vafan babblar du om? [zzz]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Det ena utesluter inte det andra, så vafan babblar du om?

handlar om att ordbajsa[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Även använda dig av lite svårare engelska ord, lär dig ett par synonymer på de vanligaste orden som du tror kan behövas så har du iaf ett par i fickan

Det skall jag göra. Finns det några engelska uttryck som är bra att ha med tills provet? Alltså allmänna engelska uttryck som du kommer på? Alla andra är också välkomna med allmänna uttryck på engelska.[smile]


   
SvaraCitera

Well my opinion are/was...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Well my opinion are/was...

Hursomhelst så hittade jag denna länk som det finns väldigt bra engelska uttryck i: http://www.englishi2i.se/svenska/allt-om-i2i/engelska-uttryck/

Användbart för nationella provet eller?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHAHAHAH
ni måste få höra.

Vi hade det och våran lärare heter Lutz i efternamn. Så satt vi coh tyckte vi var klara. så säger min gode vän
- Jaha, ska vi hämta den där jävla lutzen eller?

HAHAHAH Inte så farligt kanske, men väldigt roligt för stunden x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eloscha:

Vi hade det

Aha, okey. Är den svår eller? Någon tips till mig som skall göra den? Borde jag lägga ner mycket tid på något?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Aha, okey. Är den svår eller? Någon tips till mig som skall göra den? Borde jag lägga ner mycket tid på något?

Nej asså, det är mest bara att snacka på. Bättre att säga något helt random än att stalka sig 🙂 Bara babbla på!


   
SvaraCitera