Aviseringar
Rensa alla

Musik CD skivor


Ämnesstartare

Hej. Vill ha tips så att jag lyssnar mer på Musik CD skivor varje dag. Hur kan tänka och göra. SERIÖSA tips tack.


   
Citera

Slöseri med tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Slöseri med tid.

Vad är slöseri med tid?


   
SvaraCitera

adamtensta:

Vad är slöseri med tid?

Att lyssna på CD-skivor med musik.


   
SvaraCitera

Varför? Finns absolut inga fördelar med cd skivor


   
SvaraCitera

skulle hellre rekommendera kassettband i såna fall då det är mycket roligare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll er till ämnet. För mig finns det fördelar med CD skivor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips tack


   
SvaraCitera

adamtensta:
Håll er till ämnet. För mig finns det fördelar med CD skivor.

Vad för fördelar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips tack


   
SvaraCitera

Vinyl är ju lite coolare isåfall. Lite speciellt ljud då också!


   
SvaraCitera

adamtensta:
Håll er till ämnet. För mig finns det fördelar med CD skivor.

Vilka fucking fördelar?


   
SvaraCitera

Vad är det du vill ha tips om? All musik som ges ut idag finns ju på CD, och även i viss mån på vinyl LP.

Rent ljudmässigt håller vinylen högre ljudkvalitet både vad beträffar frekvensomfång och dynamik. Dvs vinylen har både djupare bas och högre diskant. Samt att skillnaden mellan den svagaste ljudet och det starkaste ljudet är större på vinylen (dynamiken). Den största fördelen med CDn är att den är totalt brusfri och totalt fri från (vinyl)knaster.

Själv spelar jag ALDRIG CD-skivor. Eller snarare, jag tankar ner all musik via nätet och lagrar på HD och kör via en DA-converter direkt till min gamla analoga förstärkare. Men mest spelar jag faktiskt vinyl... eller kassettband... eller rullbandspelare. Mycket glad ... Tumme upp


   
SvaraCitera

Vad är det som är det svåra? Det är väl bara sätta på en skiva och lyssna eller?


   
SvaraCitera

Fördelen är väl att du stödjer de har skrivit och gjort musiken? jag själv samlar på Lp-skivorParty jag tycker det är kul att hålla i musiken jag lyssnar.. så det är väl det med och samlarvärde/snygga fodral..


   
SvaraCitera