Aviseringar
Rensa alla

musik


Ämnesstartare

favorit(a) artist(er)?: Elvis Presley, Jimi Hendrix, Lesley Gore, Cher, Barbra Streisand, donna summer, Bobby Caldwell,

favorit(a) album?: shocking blue- at home (1969), Dio- holy diver (1983), Dio- magica (2000), The offspring- Americana (1998), Korn- Issues (1999), village people- san Francisco macho man ( 1978), Bobby Caldwell- what won't you for love (1978)

favorit(a) band?: Shocking blue, Korn, Dio, the offspring, fleetwood mac, village people,

genre(s) du gillar?: rock, metal, 70-90-tals pop, disco, jazz.

okej, eran tur!



   
Citera
Ämnesetiketter

Har inte direkt något favorit band eller musiker men gillar houde väldigt mycket och antar modern pop kan vara okej. Indie rock är också rätt så nice.


   
SvaraCitera

favorit(a) artist(er)?: Jag 

favorit(a) album?: 1039/Smoothed Out Slappy Hours, Kerplunk, Dookie, Gorillaz, Illmatic, Roy and Diz #2

favorit(a) band?: Green Day

genre(r) du gillar?: Jag vet inte......... genrer är svårt för mig


   
SvaraCitera

Artister: Elvis Presley, Beatles, Rolling Stones, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, Credence Clearwater Revival, David Bowie, Madonna, Enigma, Jean Michel Jarre, Frank Zappa, Joe Satriani, Rammstein, Metallica m fl

Album: Elvis (lite blandade), Beatles (alla från Revolver och framåt), Stones (massor), Jimi Hendrix (Electric Ladyland + konserten från Hawaii 1969), Pink Floyd (The Dark Side of The Moon och framåt), Led Zeppelin (alla) Deep Purple (alla med klassiska Mark II sättningen dvs med Gillan, Blackmore, Glover, Paice & Lord), Black Sabbath (de fem första), CCR (alla), David Bowie (The Rise And Fall of Ziggy Stardust), Enigma (de allra flesta), Jean Michel Jarre (hans liveplattor är WOW!), Frank Zappa (de allra flesta är mästerverk), Joe Satriani (en av världens skickligaste gitarrister - kommentar överflödig!), Rammstein (blandat), Metallica (blandat).

Genre: classic rock, rock, pop, old school metal.


   
SvaraCitera

Favorit artister: watain, amon amarth, venom,
motörhead, raubtier, sabaton,dissection, amorhpis, in flames, exodus, opeth, testament

favorit album: lawless darkness, twilight of the thunder god, black metal, no class, från norrland till helvetets port, carolus rex, reinkaos, Queen of time, clayman, Tempo of the damned, ghost reveries, brotherhood of the snake

Genre: metal/rock


   
SvaraCitera

Artister/band: Iron Maiden, Queen, The Supremes, Sister Sledge, Rolling Stones, NWA, Blondie, Credence, In Flames, och hundra andra men dessa kommer jag på just nu!

Favoritalbum: Fear of The Dark av Iron Maiden

Genrer: Jag gillar de flesta genrer förutom k-pop och opera


   
SvaraCitera

favorit(a) artist(er)?: 
Jimmy eat world, Erik Faber, Jens Lekman, Kim Jae Joong, öh Chris Tomlin (det vet Lav vem det är) Phil Colins, Mika, Steve Camp (det vet Saab vem det är)
jag lyssnar inte på musik längre så jag tar de första som kommer upp från barndomen men den senaste är franska Patrick Bruel som är exakt som Beirut men lite hysteriskare med sitt dragspel. 

favorit(a) album?:
train of thought, verkligen, omslaget på hagnesta hill, nu står det still. Love metal. 

favorit(a) band?: Dir en grey, The Mo, 36crazyfists, Cradle of filth, panic at the disco, ft Island, dashboard confessional, b3st, Mblaq, Solid harmonie, halifax, bullet for my valentine, underoath, him, dresden dolls, tycho osv. Bullet train! 
genre(s) du gillar?: rockballader, kpop, jpop, cpop, taiwan, heavy metal, mycket visor, lovsång, dragspel, mycket franskt fast jag vet inget franskt men min mor älskar Frankrike så det blir mycket franska filmer och fransk musik. Är det jazz så ska det vara the sims och Twin peaks jazz! Inte de andra snubbarna som är populära idag. Eller om de är gamla. Äsch. Ray Charles? 


   
SvaraCitera

Asstriid:
Artister/band: Iron Maiden, Queen, The Supremes, Sister Sledge, Rolling Stones, NWA, Blondie, Credence, In Flames, och hundra andra men dessa kommer jag på just nu!

Favoritalbum: Fear of The Dark av Iron Maiden

Genrer: Jag gillar de flesta genrer förutom k-pop och opera

Läste för snabbt Gråter så du tål maximum the hormone??? Yeaaaay! Det är typ, crazyfists. Opera är jag inte heller förtjust i, däremot filmerna. (Moulin rouge) Gillar du inte mamma Mia? Inte jag heller! Det enda jag inte gillar med asiatisk musik är att det är lyckan om man hittar ett helt album vilket är väldigt svårt. Jpop samma sak, hittar mest enstaka så lyssnar inte mycket på asiatisk musik.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: så du tål maximum the hormone??? Yeaaaay!

Nej jag har lite svårt för japanska som du kanske vet Blink


   
SvaraCitera

Asstriid:

Nej jag har lite svårt för japanska som du kanske vet Blink

Men det är metal. Vrål. 


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Men det är metal. Vrål. 

På japanska? Lät som det när jag lyssnade nyss i alla fall Mycket glad


   
SvaraCitera

Asstriid:

På japanska? Lät som det när jag lyssnade nyss i alla fall Mycket glad

Jaaaa och det finns nån version av den fans har gjort "misheard lyrics" alla pratade om ett tag. Skeptisk nu när jag tänker på det är det lite half Jack med tjejen i mitten som jag älskade och nån annan hatade.


   
SvaraCitera

Oke efter en stunds tänkande kom jag fram till dessa artister/grupper/band:

Aretha Franklin, David Bowie, Stevie Wonder, Beatles, Haley Reinhart, Ray Noble, Jeff Buckley, Michael Jackson, Jackson 5, Les Claypool och alla hans roliga projekt, Primus, U.W.O, Rush, Black Sabbath, Buckethead, Gojira, Led Zeppelin, Queen, Rage against the machine, Pantera, Cypress Hill, Lil Peep, Majken Tajken, Outkast, Promoe, Skrillex, サクラSAKURA-LEE och BABYMETAL. Många jag inte kommer på också.

favorit album:

Parallel lines av blondie är nog mitt allra bästa album sen kommer dessa:
Aretha now, the rise and fall of ziggy stardust and the spiders from mars, white album, Over on the sunny side, jeff buckley live at sin-é, jackson 5 första tre album, alla primus album, A grand neck-tie party, Paranoid, Led zeppelin II, Queen II, rage against the machines första, Cowboys from hell, majken tajkens första, alla outkast, Kråksången, Cherry blossoms at the tokyo, babymetals första, Ring ring, Toys in the attic, Back to black (inte back in black), Dirty deeds done dirt cheap, waynes world soundtracket, g.love and special sauce första album, Kill em all, Toxicity, Happy together, GIANT ROBOT, London calling, med mycket mera.
Sen finns det ju många album jag gillar omslaget men inte musiken så jättemycket.

och till sist alla genrer jag lyssnar på:

metal (trash, kawaii, doom, death, heavy, alt metal, prog metal, glam och speed), rock (rock, hård rock, rock n roll, indie, glam, prog rock, alt rock, psykadelisk, och klassisk typ) punk, anarcho-punk, skate och crust punk, blues, blues rock, soul blues, all sorts jazz men 20-30 tals är favvo, disco (vem älskar inte disco liksom), all sorts rnb och soul, allt funkigt, den mesta reggaen, lite pop från alla olika tider, all sorts dubstep och techno förutom house typ, east/westcoast hip, lofi, japansk hiphop, koreansk hiphop,
j-pop, j-punk och japansk future funk, mycket j-popig techno/trap osså, alla bra film soundtracks och musikaler, klassisk musik, mycket piano.
har inte lyssnat på så mycket country men bluegrass är ju as skönt, dolly parton har man lyssnat på också så antar country räknas.

allt jag kunde komma på just nu, man kan väl säga att jag lyssnar på det mesta.


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Oke efter en stunds tänkande kom jag fram till dessa artister/grupper/band:

Aretha Franklin, David Bowie, Stevie Wonder, Beatles, Haley Reinhart, Ray Noble, Jeff Buckley, Michael Jackson, Jackson 5, Les Claypool och alla hans roliga projekt, Primus, U.W.O, Rush, Black Sabbath, Buckethead, Gojira, Led Zeppelin, Queen, Rage against the machine, Pantera, Cypress Hill, Lil Peep, Majken Tajken, Outkast, Promoe, Skrillex, サクラSAKURA-LEE och BABYMETAL. Många jag inte kommer på också.

favorit album:

Parallel lines av blondie är nog mitt allra bästa album sen kommer dessa:
Aretha now, the rise and fall of ziggy stardust and the spiders from mars, white album, Over on the sunny side, jeff buckley live at sin-é, jackson 5 första tre album, alla primus album, A grand neck-tie party, Paranoid, Led zeppelin II, Queen II, rage against the machines första, Cowboys from hell, majken tajkens första, alla outkast, Kråksången, Cherry blossoms at the tokyo, babymetals första, Ring ring, Toys in the attic, Back to black (inte back in black), Dirty deeds done dirt cheap, waynes world soundtracket, g.love and special sauce första album, Kill em all, Toxicity, Happy together, GIANT ROBOT, London calling, med mycket mera.
Sen finns det ju många album jag gillar omslaget men inte musiken så jättemycket.

och till sist alla genrer jag lyssnar på:

metal (trash, kawaii, doom, death, heavy, alt metal, prog metal, glam och speed), rock (rock, hård rock, rock n roll, indie, glam, prog rock, alt rock, psykadelisk, och klassisk typ) punk, anarcho-punk, skate och crust punk, blues, blues rock, soul blues, all sorts jazz men 20-30 tals är favvo, disco (vem älskar inte disco liksom), all sorts rnb och soul, allt funkigt, den mesta reggaen, lite pop från alla olika tider, all sorts dubstep och techno förutom house typ, east/westcoast hip, lofi, japansk hiphop, koreansk hiphop,
j-pop, j-punk och japansk future funk, mycket j-popig techno/trap osså, alla bra film soundtracks och musikaler, klassisk musik, mycket piano.
har inte lyssnat på så mycket country men bluegrass är ju as skönt, dolly parton har man lyssnat på också så antar country räknas.

allt jag kunde komma på just nu, man kan väl säga att jag lyssnar på det mesta.

WTF klockan är ju förfan 5, jag har suttit med det här i 6 timmar lel


   
SvaraCitera

Bananlåda:

WTF klockan är ju förfan 5, jag har suttit med det här i 6 timmar lel

Det gjorde jag med, jag kopierar alltid om jag råkar loggas ut eller nått händer. Babymetal lät trevligt, vet inte varför jag tänker på mario kart rainbow banan och karusellen man blev helt vimsig av. Ingen karusell men de färgerna och känslan. Bara det inte är som dollystyle eller yohio, mer coheed cambria, itchy poopzkid vill jag ha och lovsång! Rodnar


   
SvaraCitera