Aviseringar
Rensa alla

Musik för att fokusera, studera, utföra något


Ämnesstartare

Vänligen länka youtube musik som är bra när man arbetar med något. Söt


   
Citera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
zercko

Tror det mer handlar om musiksmak än vad som man kan fokusera med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns nått som kallas för Mozarteffekten, även om musiken inte är den typen av musik du gillar så ska den vara bra för inlärningen. jag tycket själv väldigt mycket om Mozart & vivaldi osv och pluggar ofta till det och det fungerar bäst för mej


   
SvaraCitera

elin93: finns nått som kallas för Mozarteffekten, även om musiken inte är den typen av musik du gillar så ska den vara bra för inlärningen. jag tycket själv väldigt mycket om Mozart & vivaldi osv och pluggar ofta till det och det fungerar bäst för mej

... och den har motbevisats många gånger i studier.

När jag hör någon sätta på klassisk musik för att "koncentrera" sig vill ja skjuta mig i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man har gjort en undersökning om elevers prestationer i t.ex. grundskolan, 40% presterade bättre med musik, 20% behövde ha det helt tyst och 40% va mer flexibla när det gäller det. så de är klart de beror från person ti person men värkar som just den typen av musik funkar bra för de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart man kan lyssna på annat oxå men tror ente att t.ex. techno är bra att plugga till med tanke på att de typ ändrar takt o sånt hela tiden, har hört nått med att hårdrock oxå ska va bra, de hade nått med takten att göra eller nått sånt kommer inte riktigt ihåg.


   
SvaraCitera

elin93: klart man kan lyssna på annat oxå men tror ente att t.ex. techno är bra att plugga till med tanke på att de typ ändrar takt o sånt hela tiden, har hört nått med att hårdrock oxå ska va bra, de hade nått med takten att göra eller nått sånt kommer inte riktigt ihåg.

nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte du berätta var du har fått den informationen för jag tycker det hade varit kul att lära sig mer om just den teorin eller va man kallar de 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elin93: tror ente att t.ex. techno är bra att plugga till med tanke på att de typ ändrar takt o sånt hela tiden

techno har exakt samma takt hela tiden, annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

studier har visat att inlärningsförmågan ökar med upp till 9469581% om man lyssnar på olle ljungström när man studerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berättar bara va jag har läst sen om de e sant eller inte de vet ja inte 


   
SvaraCitera