Aviseringar
Rensa alla

Musik som får en att tänka


Ämnesstartare

Circle Takes The Square - Interview At The Ruins

Beroende på hur man tolkar den så kan den betyda lite olika saker (som med nästan alla låtar). Personligen tror jag att den handlar om människors falskhet och hur den påverkar dem i längden.

http://artists.letssingit.com/circle-takes-the-square-lyrics-interview-at-the-ru...


   
SvaraCitera

fruitpunch:

Giroa

Post-rock är bra att tänka till, speciellt när det är instrumentellt.

Elliott Smith
Franke


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

poWss:

finns ju hur mycket som helst!

Jag håller inte med.


   
SvaraCitera

Dom ljuger och Det är något konstigt med friheten


   
SvaraCitera

hejkattunge:

Ihiihihih.

Ihihi [smile]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

internet:

Post-rock är bra att tänka till, speciellt när det är instrumentellt.

Fungerar det också, gärna mono


   
SvaraCitera

mediakatt:

Nämn fem artister/band som gör musik som generellt sett får folk att faktiskt tänka på samhället i stort.

Det är ju vad bra musik mestadels går ut på. Inte bara politiskt sett utan om allting, relationer, frihet osv.


   
SvaraCitera

fruitpunch:

Fungerar det också, gärna mono

Mono är fina.

Är man glad föredrar jag yndi halda, då vill man springa naken på en äng och titta upp i himlen.


   
SvaraCitera

SWEEET:

Det är ju vad bra musik mestadels går ut på. Inte bara politiskt sett utan om allting, relationer, frihet osv.

Jag tycker att majoriteten av all musik snarare fokuserar på individen än samhället.


   
SvaraCitera

Hela speedbass-rörelsen.

http://speedbass.net


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag tycker att majoriteten av all musik snarare fokuserar på individen än samhället.

Ja. On top of that så är oftast majoriteten av musiken ganska undermålig. Speciellt på radio.

Fast det beror väl också på vilken musik man lyssnar på. Bob Dylans musik fokuserar ju på båda.


   
SvaraCitera

SWEEET:

Ja. On top of that så är oftast majoriteten av musiken ganska undermålig. Speciellt på radio.

Jag lyssnar inte på radio, jag har ingen koll.

SWEEET:

Fast det beror väl också på vilken musik man lyssnar på. Bob Dylans musik fokuserar ju på båda.

Jag har lyssnat på en hel del musik som fokuserar på samhället och samhällsproblem genom åren. Jag anser fortfarande inte att det är effektivt för att faktiskt begrunda dessa.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag anser fortfarande inte att det är effektivt för att faktiskt begrunda dessa.

Framförallt blir det lätt tråkigt och stereotypt.


   
SvaraCitera