Aviseringar
Rensa alla

Musik som ligger er nära hjärtat


Ämnesstartare

Har ni någon låt eller nåt album som ni känner extra starkt för, som om ni hade en speciell känsla kopplad till just den låten?


   
Citera
Haien

505 av Arctic Monkeys


   
SvaraCitera

För fäderneslandet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapten Röd - Saknade Vänner. En från grundskolan introducerade mig till den och jag har inte tröttnat på den än så länge.


   
SvaraCitera

Det finns väldigt många låtar som jag har speciella kopplingar till, på olika sätt. Ofta är det så att jag har lyssnat på en viss låt eller artist extra mycket under en viss period i mitt liv, och då associerar jag låten eller artisten med den perioden och det som hände då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomatmacka:
Kapten Röd - Saknade Vänner. En från grundskolan introducerade mig till den och jag har inte tröttnat på den än så länge.

Spooky, lyssnade på den för 30 minuter sen för den var i "Your Top Songs 2018" Listan spotify gjorde åt mig, lyssnade alltdi på den på min pappas gamla MP3-spelare då jag var typ 10 - 13 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Det finns väldigt många låtar som jag har speciella kopplingar till, på olika sätt. Ofta är det så att jag har lyssnat på en viss låt eller artist extra mycket under en viss period i mitt liv, och då associerar jag låten eller artisten med den perioden och det som hände då.

Care to give an example?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:

Spooky, lyssnade på den för 30 minuter sen för den var i "Your Top Songs 2018" Listan spotify gjorde åt mig, lyssnade alltdi på den på min pappas gamla MP3-spelare då jag var typ 10 - 13 år

Kan garantera att den är på min top songs också. Har inte lyssnat igenom den än!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomatmacka:

Kan garantera att den är på min top songs också. Har inte lyssnat igenom den än!

Förmodligen, du får väl se!


   
SvaraCitera

Scream & Shout


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Å vi e AIK" Finns ingen annan låt som ger så mycket ståpäls som denSkål


   
SvaraCitera

Meiko - Leave The Lights On
och
ZHU - Faded

Två låtar som får mig att gråta, speciellt ZHU - Faded.


   
SvaraCitera

Kalixtus02:

Care to give an example?

- Sommaren 2017 och allt som hände då. Jag gick verkligen utanför min comfort zone då och gjorde ett val som har haft väldigt stor påverkan på mitt liv sedan dess, och jag är väldigt glad att jag gjorde det.

- Väldigt länge sen jag hörde den här första gången, antagligen någon gång i början av mellanstadiet. Hursomhelst associerar jag den med den ensamhet som jag väldigt ofta känt på olika sätt i olika perioder av mitt liv.

Sen finns det andra exempel också. Till exempel PST/Q som för tankarna till högstadiet, eller spelmusik som till exempel soundtracket från Diablo 2 eller Heroes of Might and Magic 4 som båda har väldigt högt nostalgivärde för mig och påminner mig om mina tidiga år i Kiruna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, väldigt väldigt många


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DJ Assault - Yo Relatives


   
SvaraCitera