Aviseringar
Rensa alla

Musikåret 2011?


Ämnesstartare

Vad tycker ni om musikåret 2011?

Vad är det bästa som har kommit i år av nykomlingarna eller nysläppta album av era favoritband/artister?

Har ingen direkt lista på favoriter men WU LYF är nog en av det bästa nykomlingarna i år eftersom de rent av är bästa bandet jag hört på länge! Texterna är otroligt bra och så gör de bra musik, simple like that!

Icona Pop kom också med deras första skiva i år och de är också otroligt bra.

En skiva som jag väntade mig väldigt mycket i år var Red Hot Chili Peppers skiva I'm With You som jag tycker var bättre än vad jag trodde. Den var bättre än förra skivan och deras nyaste gitarrist visade sig vara ett musikaliskt geni! Men han är bättre i sina egna sammanhang 🙂

Tycker annars att året bjudit på få riktigt bra artister, kanske är för att jag är så jävla kräsen haha ^^

Men av de nya indie-tillskotten så borde ni kolla in Azure Blue!

Så vilka är era? Glöm inte att formulera varför dem är bra ochså. En bonusfråga: Vilka är det sämsta?

Jo jag säger IDOL-artisterna som alltid.

WU LYF

Icona Pop

RHCP

Azure Blue


   
Citera

Måste säga att Organ Music Not Vibraphone Like I'd Hoped av Spencer Krug var otroligt bra och mötte alla (höga) förväntningar. Enligt mig är han en av världens nu levande bästa låtskrivare.

Sound Kapital av Handsome Furs var över förväntan. Vilket också gav en mycket trevlig spelning i Stockholm.

Det är de jag spontant kommer på från 2011 [cool]


   
SvaraCitera

Detta är den bästa skiva som släppts i år. Fy fan va fin den är.


   
SvaraCitera

inte så bra men finns lite bra grejer från dessa artister och deras skivor under 2011


   
SvaraCitera

MissingNo:

Fy fan va fin den är.

Just det, han släppte ett album också. [y]


   
SvaraCitera

bäst 😀


   
SvaraCitera

Rome släppte en oväntad singel och Blitzen Trapper gjorde som vanligt ett bra album


   
SvaraCitera
Noak_

Ganska bra år.


   
SvaraCitera

Dropar lite skivor som varit jävligt bra i år.

uncle acid and the deadbeats - blood lust
Burzum - Fallen
Taake - Noreg vaapen
Primordial - Redemption at the Puritan’s Hand
craft - void
Sólstafir - Svartir sandar
skogen - svitjod
Loke - 11/11

Håll till godo!


   
SvaraCitera

Loke släppt nytt, nuff said.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Loke släppt nytt, nuff said.

Fast det var ju inte underjorden precis [smile]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Fast det var ju inte underjorden precis

Nä, men vissa låtar var riktigt bra.

Dold text: och så är det den enda nya musiken jag lyssnat på i år [blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Nä, men vissa låtar var riktigt bra.

Bara slölyssnat igenom den två gånger, inte hittat någon klockren än. Ska ta mig tid att lyssna-lyssna på den snart.


   
SvaraCitera

Eller nä, Miss Li släppte ju ett album och jag tror minsann att Little Marbles kom med någon låt? Detta är dock inte så minnesvärt, eftersom jag glömt det [no-no]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Bara slölyssnat igenom den två gånger, inte hittat någon klockren än. Ska ta mig tid att lyssna-lyssna på den snart.

Har lyssnat på den minst 10, tror jag nog. En del låtar tenderar att växa med tiden, fastnade inte för dem i början men sen så [y]


   
SvaraCitera