Aviseringar
Rensa alla

musikfråga


Ämnesstartare

jag är dålig på att höra text om det inte är uppenbart, bryr mig mest melodin/atmosfären. hur e det med er? vad fokuserar ni på? ni måste välja en


   
Citera
Ämnesetiketter
Lounge

Schism: atmosfär

ibland är texten jätte dissapointing.. då önskar man att d sjöng om ngt annat för atmosfären e så ultimat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem bryr sig om texten orka keep it real :- P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Vem bryr sig om texten orka keep it real :- P

så ska det låta ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att det är svårt att dra en tydlig distinktion 

generellt är det väl atmosfären dock, avgör på den om man gillar låten och sen förbättras atmosfären ju mer text man hör, i ultimata fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty: förbättras atmosfären ju mer text man hör, i ultimata fall

mm


   
SvaraCitera
Kudhos

Beror på. Diggar text i musik dock. Tycker det skapar mer. 


   
SvaraCitera

Kombinationen av melodi och text. Tycker det är lika viktigt, kan inte välja. Ledsen


   
SvaraCitera
mynona

Schism: atmosfär

Texten ger en extra dimension, men jag kan gripas av musik och sång på ett språk jag inte förstår, så jag premierar uppenbarligen inte text i första hand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har lyssnat på cocteau twins i två timmar nu för att få in en viss känsla. vad de i själva verket sjunger om vet jag inte, det kanske är jättedåligt om att man ska vara rasist och ha orgier under havsbotten


   
SvaraCitera

Försöker alltid höra vad de sjunger (delvis därför jag har svårt för viss metal där det är omöjligt att urskilja) och brukar inte kunna uppskatta seriösa låtar om texten känns helt skev. Däremot är atmosfären minst lika viktig, antagligen viktigare i de flesta fall. Tycker ändå det är lite svårt att välja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Atmosfär till 98%

Distade gitarrer sköter den bästa sången dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grovan: Distade gitarrer sköter den bästa sången dessutom.

oja


   
SvaraCitera

Atmosfär


   
SvaraCitera

Tillomed när det kommer till kanye west.. som bara är budskap och text?


   
SvaraCitera