Aviseringar
Rensa alla

Musikhjälpen 2015


Ämnesstartare

Nu har årets programledare för Musikhjälpen presenterats! Gina Dirawi, Linnea Henriksson och Kodjo Akolor blir det som träder in i buren den 13 december.

3604564_2048_1152.jpg?preset=article

I år riktar Musikhjälpen ljuset mot klimatrelaterade katastrofer med temat ”Ingen ska behöva fly undan klimatet”. Årets insamling går till förebyggande insatser för att fler människor världen över ska överleva och inte behöva lämna sina hem på grund av katastroferna.


   
Citera
Lounge

FETA programledare! helt galet bra trio. ser fram emot så himla mycket. brukar skänka något varje år.. blir beroende av det. dyngsrytm blir fucked


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André: ett par gånger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet vem Gina är, vilka är resten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sett Linnea några gånger på TV och tycker hon är bra men vem är de andra två?

Har aldrig skänkt pengar till Musikhjälpen. Brukar inte skänka pengar till insamlingar. Har annat att lägga mina pengar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns så otroligt mycket att säga om hela tanken bakom Musikhjälpen, hyckleriet, självgodheten, det naiva, vilka människor man riktar sig till och så vidare att jag inte ens vet var jag ska börja.


   
SvaraCitera
Lounge

Niklas:
Det finns så otroligt mycket att säga om hela tanken bakom Musikhjälpen, hyckleriet, självgodheten, det naiva, vilka människor man riktar sig till och så vidare att jag inte ens vet var jag ska börja.

Hur då menaru?


   
SvaraCitera

det är typ enda veckan jag blir näst in till helt fri från cynism


   
SvaraCitera

Har slutspurt på grupparbete + en hemtenta under dagarna detta visas. Ingen Musikhjälpen för mig, inte.Gråter


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tycker att det är så mysigt! Har önskat låt någon gång. 
Har det presenterats någonting mer konkret var och hur pengarna ska gå och hur de ska användas? Satte på morgonpassetpodden nyss pga hann ej lyssna imorse så de kanske presenterar det där iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Har det presenterats någonting mer konkret var och hur pengarna ska gå och hur de ska användas?

Detta är infon som är släppt:  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&artikel=6271134


   
SvaraCitera
mens
 mens

André:

Detta är infon som är släppt:  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&artikel=6271134

Det verkar ju bra. Hade väl föreställt mig att man på något sätt kunde förhindra och förebygga men det är väl lite för svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Hur då menaru?

Först måste man förstå att musikhjälpen och liknande välgörenhetsinsamlingar knappt gör någon nytta överhuvudtaget då pengarna bara är en droppe i havet i jämförelse med vad som hade behövts för att hjälpa på riktigt. Inte minst så är det en droppe i havet i jämförelse vad staten kan och bör ge till välgörenhet.

Kändisarna som medverkar och de som ligger bakom, dvs SR, är samtidigt en stor del till varför Sverige i detta nu skär ner miljardbelopp från bistånd. Så samtidigt som dessa rika kändisar kommer sitta i radio, leka goda, och uppmana vanligt folk att ge pengar så stödjer de en politik som skär ner miljardbelopp från välgörenhet.

Kvar bakom godhetsfasaden blir istället ett enda stort medialt skådespeleri där hycklande kändisar är med för att få bra PR och där innerstadsmänniskor, som några veckor senare ska lägga tusentalskronor på skit till julklappar, ger några hundralappar för att lugna samvetet och samtidigt kunna känna att de tillhör de "goda" i samhället.

 Jag spyr på hela grejen. 


   
SvaraCitera

Niklas: där hycklande kändisar är med för att få bra PR och där innerstadsmänniskor, som några veckor senare ska lägga tusentalskronor på skit till julklappar, ger några hundralappar för att lugna samvetet och samtidigt kunna känna att de tillhör de "goda" i samhället.

det är en stor del av välgörenhetsjippon, ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saknar gina på youtube, typ den enda svenska videobloggaren jag har följt tror jag, sååå himla myyyyysig norrlänning Rodnar

kan skänka en slant, men vill inte se på programmet. 


   
SvaraCitera