Aviseringar
Rensa alla

musikprogram för den utan vänner


Ämnesstartare

jag tänkte prova att spela in musik med mig själv och några olika instrument, men för detta så behöver jag ett program som har funktionen att man kan lägga flera ljudspår på varandra.

finns det någon som vet ett bra program som lämpar sig för detta ändamål? plus i kanten om det har några andra användbara funktioner också [y]


   
Citera
Ämnesstartare

skamlös självbump


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför har du inga vänner?


   
SvaraCitera

Åh, jag vill också det här, men jag är fattig också, utöver vänlös, så jag har inga instrument heller. Bara en gammal dålig keyboard och en gitarr. Så, jag behöver något annat.

Köffein:

tt program som har funktionen att man kan lägga flera ljudspår på varandra.

Det kan du göra i Audacity.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är föråldrad och använder fortfarande cool edit pro 2 efter 10 år, det fungerar ypperligt för det mesta i min mening


   
SvaraCitera

Liebestraum:

cool edit pro 2

Vilket jävla namn. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Varför har du inga vänner?

har faktiskt en kompis, jag kallar honom för mållgan. han är dock inte musikaliskt begåvad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min polare som är musiker själv hade ett jävligt bra musikprogram för inspelning,synd bara att jag inte kmr ihåg vad programmet hette[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Åh, jag vill också det här, men jag är fattig också, utöver vänlös, så jag har inga instrument heller. Bara en gammal dålig keyboard och en gitarr. Så, jag behöver något annat.

keyboard och gitarr borde du nog kunna komma en bit på i alla fall, bättre än inget [smile]

Liebestraum:

cool edit pro 2

detta verkar perfekt, hoppas det funkar till windows 7 64 bit bara [y]

Paranormal_Cannabis:

synd bara att jag inte kmr ihåg vad programmet hette

skriv gärna om du kommer på vad det heter, jag har gott om tid...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köffein:

detta verkar perfekt, hoppas det funkar till windows 7 64 bit bara [y]

nyare versioner av programmet heter "adobe audition" och fungerar nog om man vill hjälpa adobe till världsherravälde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köffein:

skriv gärna om du kommer på vad det heter, jag har gott om tid...

om minnet kommer åter skriver jag[wink]


   
SvaraCitera

Köffein:

finns det någon som vet ett bra program som lämpar sig för detta ändamål?

Reaper är ett mycket bra program som i nuläget är "gratis", dvs. man kan använda evaluation-grejen i evigheters evighet.
Det programmet kan du ladda ner på http://www.reaper.fm/download.php.
Med Reaper kan du spela in och redigera audio (ljud) och MIDI, och använda mjukvaruinstrument precis som med de flesta DAW eller sequencer-program.

Andra bra program som kostar en hel del pengar är Cubase, Logic och Pro Tools - men Reaper fungerar gott för dina behov!

Fråga på om du vill veta mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehm typ... ALLA?

man kan fan ha fler ljudspår i audacity om jag inte misstar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aksustik:

Reaper är ett mycket bra program som i nuläget är "gratis", dvs. man kan använda evaluation-grejen i evigheters evighet.

misstänkte att du hade ett bra svar, tackar för tipset [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FL studio.


   
SvaraCitera