Aviseringar
Rensa alla

Musikterapi?


time
 time
Ämnesstartare

Hej fina människor!
Idag fick jag äntligen besked från min psykolog och läkare att jag ska få ta del av den hjälp som erbjuds på min ort - det är inte jätteavancerat - men jag ska få KBT, träffa en dietist och så ska jag tydligen få något som kallas musikterapi, som jag trots mitt intresse för olika behandlingsmetoder inom psykiatrin inte hört något om.

Är det någon som gått på musikterapi just i samband med ätstörningar eller andra bekymmer och kan redogöra lite för mig vad det går ut på? 🙂


   
Citera


   
SvaraCitera

lyssnar på musik när jag är nere räknas det?
eller jag lyssnar jämt på musik så det kanske inte räknas[confused]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

YaBasta:

lyssnar på musik när jag är nere räknas det?
eller jag lyssnar jämt på musik så det kanske inte räknas

Haha det gör jag också, så det räknas nog inte som musikterapi, eller jo, men då är det typ självbehandling.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

men då är det typ självbehandling.

Aha, berätta vad fan musikterapi är sen när du gått en gång då[bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta

Fattar inte. Låter som något i stil med kristallhealing och The Secret.


   
SvaraCitera

Myksa:

video

omg, minns den där![tard]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

omg, minns den där![tard]

Mm du är inte ung du heller. [bigsmile]
Men jag lyssnade bara på introt. Hatar låter för mycket för att kunna höra hela.


   
SvaraCitera

Myksa:

Mm du är inte ung du heller. Men jag lyssnade bara på introt. Hatar låter för mycket för att kunna höra hela.

haha nä, men med tanke på att jag inte minns så jävla mycket från 96 känns det sorgligt att jag minns den![wink]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

haha nä, men med tanke på att jag inte minns så jävla mycket från 96 känns det sorgligt att jag minns den![wink]

Reklamjinglar har en jäkla förmåga att sätta sig. Hur mycket man än hatar och vill bli av med dem. [n]
Jag säger bara "Joel Bitar"-låten. >.<


   
SvaraCitera

Myksa:

Jag säger bara "Joel Bitar"-låten. >.<

hmm... det ringer nog ingen klocka här!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

hmm... det ringer nog ingen klocka här!

Lyckost. [sad]


   
SvaraCitera

En på mitt förra jobb nämnde att hennes dotter gick på sådant och att det var bra för henne, tror jag. Eller var det bildterapi kanske? Det var ej mig hon pratade med så jag hörde bara lite av samtalet.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

stentuff:

http://en.wikipedia.org/wiki/Music_in_psychological_operations

:

The term music torture is sometimes used by critics of the practice

Låter ju lite oroväckande. [sad]
Jag blir lite oroad mest för att jag hellre hade föredragit att uttrycka mig i bild än med musik. Men jag ska kanske få vara dj och göra ett mixtape om min relation till mat? [wink]


   
SvaraCitera