Aviseringar
Rensa alla

Musikuppgift


Ämnesstartare

I skolan har vi som uppgift på musiken att skriva egna låtar(komponera), våran fröken delade in oss i olika grupper som skulle skriva låten tillsammans. Men iaf, jag frågade henne om jag fick skriva en egen låt hemma istället, eftersom jag precis har börjat använda FL9. Och det fick jag.
Och detta är vad jag kom fram med:

Är det något att komma med?
Söker konstruktiv kritik tack!

Själv har jag absolut ingen aning, och vågar inte spela upp den för mina kompisar. Kanske är helt sjukt dåligt enligt dem:)


   
Citera

Carl Sagan:

Själv har jag absolut ingen aning, och vågar inte spela upp den för mina kompisar. Kanske är helt sjukt dåligt enligt dem:)

Alla har olika musiksmak? [cute]


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Söker konstruktiv kritik tack!

Tycker det faktiskt lät rätt bra, men skulle kunna göras mycket bättre. Vid 0:34 (och senare när samma ton återkommer) tycker jag det låter som du valt helt fel ton.

Carl Sagan:

vågar inte spela upp den för mina kompisar. Kanske är helt sjukt dåligt enligt dem:)

Vilken klass går du i? Tror nog dom flesta bara skulle tycka det var häftigt att du gjort något på datorn.


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Söker konstruktiv kritik tack!

Jag tycker att det låter helt okej! Det jag tänkte på och som störde mig lite var att jag fick känslan av att låten "stannade upp" hela tiden, det vill säga när beatet pausar varje gång. Jag tycker att du ska låta det fortsätta och bara låta det stanna upp några enstaka gånger under hela låten. På så sätt får låten ett bättre flow!


   
SvaraCitera

din musiklärare blir nog glad av engagemanget.


   
SvaraCitera

Vilken klass går du i?


   
SvaraCitera
blum
 blum

håller med om att det låter fel vid 0:34 och sen varje gång den tonen återkommer..


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Tycker det faktiskt lät rätt bra, men skulle kunna göras mycket bättre. Vid 0:34 (och senare när samma ton återkommer) tycker jag det låter som du valt helt fel ton.

Lindblom:

håller med om att det låter fel vid 0:34 och sen varje gång den tonen återkommer..

Jag tycker att det låter som en överstigande kvint. De låter ofta fel. Faktiskt nästan hela tiden.

Carl Sagan:

Är det något att komma med?

Ja. Du har skrivit en låt, det är alltid något att komma med.


   
SvaraCitera