Aviseringar
Rensa alla

muskler men spinkig.. :S


Ämnesstartare

hej, är 15 år och har inte direkt tränat 24/7 men har tränat iaf 2-3 gånger i veckan sedan jag va ungefär 12 om jag inte minns fel.
haha, förstå mig, jag skulle inte kalla mig biff direkt men jag har ju en del muskler, och innan jag träna så såg jag ut som ett bambuträd [tard]
och visst jag ser inte direkt ut så idag, är ganska bredaxlad osv, men endå lite spinkig.
visst jag har inget emot mer muskler men skulle vilja ha lite mer kroppsfett!

så hur fan ska jag göra? äta något speciellt?
prova Gainer?

tänkte på det med Gainer och frågade mina föräldrar, men som vanligt när det gäller SmartDrugs och alla typer av "läkemedel" som inte är ipren, så finns eller funkar det inte (enligt mina föräldrar)

så skulle gärna vilja ha svar och höra vad ni tycker, tack för mig och gott nytt år [wink]


   
Citera

Ät mer fett från smör osv och träna mindre så att du inte bygger eller förlorar muskelmassa. Då borde du lägga på dig lite. Det är det enda tipset jag kan ge dig bara sådär. Lycka till.[smile]


   
SvaraCitera

Sedan beror det ju också på vilken slags kropp du har. Somliga har lätt att gå upp medan andra kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram. Som sagt, lycka till![smile]


   
SvaraCitera

Alex4nder.P:

äta något speciellt?

Är fler kalorier helt enkelt, undvik onyttig mat.

Alex4nder.P:

prova Gainer?

Nej, vänta med sådant tills du är 18.


   
SvaraCitera
höna

du får se till att få i dig mer kalorier än du gör av mef


   
SvaraCitera

Ät mer mat helt enkelt. Gainers funkar i och med att de innehåller en del kalorier, men det går precis lika bra att äta vanlig mat. När du får i dig ett kaloriöverskott så kommer du kunna orka styrketräna hårdare än vanligt, så det kan vara bra att göra så du blir lite starkare under tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det här med "ät mera"
jag kan äta hur mycket som helst, tro mig jag har försökt men ingenting har hänt med min kropp har legat på 60 sträcket sen jag slutade att växa längden och ser ut som en jävla stople...


   
SvaraCitera

Du ska bulka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Du ska bulka.

tack, googlade runt lite och det låter som en bra ide!


   
SvaraCitera

Följ med föräldrarna och handla.
Om du inte får välja vad du vill köpa hem så skulle du kunna be om att få laga maten 2-3 gånger i veckan. Vilken "normal" förälder skulle tacka nej till de? Att få skippa stå i köket efter jobbet. På så sätt lär du dig dessutom att utveckla dina färdigheter i köket.

P.S glöm inte att spegla dig. Du vill väl inte bara lägga på dig onaturligt mycket fett på kroppen. Hitta en balans. Vad vågen visar behöver inte vara det viktigaste.

dvärgkastarn:

Ät mer mat helt enkelt. Gainers funkar i och med att de innehåller en del kalorier, men det går precis lika bra att äta vanlig mat. När du får i dig ett kaloriöverskott så kommer du kunna orka styrketräna hårdare än vanligt, så det kan vara bra att göra så du blir lite starkare under tiden.


   
SvaraCitera

Alex4nder.P:

jo det här med "ät mera"jag kan äta hur mycket som helst, tro mig jag har försökt men ingenting har hänt med min kropp har legat på 60 sträcket sen jag slutade att växa längden och ser ut som en jävla stople...

När någon säger såhär så brukar de oftast inte äta så mycket som de tror. Samma sak med tjockisar som påstår att de inte äter så mycket, de brukar oftast äta betydligt mer än de tror.

Ät ännu mer.


   
SvaraCitera