Aviseringar
Rensa alla

Muslim vägrade skaka kvinnas hand - DO anmälde - vann


Zittam:

Religioner kan dra åt helvete, diskriminerande uta helvete.

Lite jävla respekt ska det vara i vårt samhälle. Att vägra skaka hand med någon bara för att det är en kvinna är extremt äcklande, diskriminerande och kränkande i mina ögon.

[y]

Zittam:

Håller med, bara för att inflika.

[y]


   
SvaraCitera

Borgeus:

Mannen (Du röstade på detta alternativ)

Överflödigt.

Sheriffen:

Han sitter troligtvis hemma och skrattar åt hur dumma vi svenskar är.

Det är nog fler än han som sitter och skrattar åt oss svenskar och vårat veka demokratiska styre.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Mannen gjorde fel. Jag hade inte accepterat att någon som behöver min hjälp inte vill skaka min hand för att jag av någon anledning är ovärdig eller vafan dom nu tycker.

Det är precis som att en nazist inte skulle vilja skaka hand med en invandrare, då hade det varit fruktansvärt helt plötsligt.

Håller med. Visst religionsfrihet men någon jävla måtta ska det fan vara.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Arbetsförmedlingen (Du röstade på detta alternativ)

eftersom att jag tvivlar på att det är ett det står någonstans att vare sig att respektera kvinnor, skakahand, vara trevlig, eller något sådant, är ett krav för att få socialbidrag så är inte det en giltig anledning att neka någon det,nej.


   
SvaraCitera

dock tycker jag inte att arbetsförmedlingen diskriminerat mannen för sin religion, nej.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Arbetsförmedlingen (Du röstade på detta alternativ)

farbror gugge:

eftersom att jag tvivlar på att det är ett det står någonstans att

farbror gugge:

skakahand

farbror gugge:

är ett krav för att få socialbidrag

Samt att han faktiskt hälsade, det var ju knappast så att han vägrade att hälsa och vände ryggen till.

Borgeus:

men uppenbart accepterade han inte att kvinnor bestämde?

Vad har du fått det ifrån? [rolleyes][confused]
Jag har flera gånger hälsat på män som av religiös anledning ej vill ta i hand med främmande kvinnor, knappast alla lägger handen över bröstet och bugar såsom denna man gjort. Personligen anser jag att det är en mycket trevligare gest att buga än att ta i hand.

Vem skulle reagera om en asiat ville hälsa med händerna mot varandra och en bugning istället för att ta i hand? Ingen. Varför skall detta vara annorlunda? Det handlar ju bara om att detta fall handlar om religion och "händerna-mot-varandra-och-buga" hälsningen handlar om kultur, så nu får alla religionskritiker något att gnälla över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

Låter smart att begära hem den. Man bör inte kommentera fall man inte kan sätta sig in i, som många sverigedemokrater gjort i form av hatinlägg och annat på diverse platser.

Domen finns att ladda hem som Word-dokument med censuerade namn på DOs hemsida. Jag skumläste hela domen. Det enda som hände var att invandraren vägrade ta hand med den kvinnliga chefen. Istället tog han sig för bröstet och bugade och förklarade varför han ej tog henne i handen. Enligt mig visar man större värde genom att buga än att skaka hand. Fast det är kanske bara jag som tycker det?

Gruppkramarn:

Tycker det gör det hela självklart. Verkar också som att media gör allting snävt, hela DN artikeln fick det att låta som att han gjort fel och att kvinnan hade gjort allt rätt. Hans åsikt kom knappt fram. I SvD var det lite mer objektivt.

Jag har bara läst Aftonbladet. Genom att läsa domen så fick jag en annan syn på det hela, och tycker faktiskt att AF har gjort fel!!!


   
SvaraCitera

Sjukt omänskligt. [cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Gruppkramarn:

Yeah, det är ju verkligen askul att bli diskriminerad och få medial uppmärksamhet för en sån här grej.

Mannen kände sig troligtvis inte diskriminerad utan visste att han kunde tjäna pengar på det här.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Muslimen slipper jobba, får fortsätta med sin A-Kassa alt socialbidrag och får 60.000 kr för att inte ha lyft ett finger.

Jag tror du får träna lite bara lite på din matematik eftersom att a-kassa- plus socialbidrag skulle aldrig nå 60 000kr i ens i närheten av det! [wink]


   
SvaraCitera

Leeilaa:

eftersom att a-kassa- plus socialbidrag

alt = alternativt.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Arbetsförmedlingen (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Borgeus:

Arbetsförmedlingen (Du röstade på detta alternativ)

Finns ingen tvång på att skaka hand.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Mannen kände sig troligtvis inte diskriminerad utan visste att han kunde tjäna pengar på det här.

Man borde kunna tjäna pengar på att kramas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruppkramarn:

Man borde kunna tjäna pengar på att kramas.

Bästa inlägget i hela jävla tråden.
Möjligtvis bästa inlägget på UM.

OT: så gjorde båda fel, är inte nån diskriminering att inte ta nån i hand. Har gjort en annan, mer utförligare inlägg i en annan tråd som tar upp samma ämne.


   
SvaraCitera