Aviseringar
Rensa alla

"Muslimska kvinnor är inte mer förtryckta än andra kvinnor"


Ämnesstartare

’’Muslimska kvinnor är förtryckta’’
Det var inte minst okunskapen och hatet hos er som fick mig att skriva det här. Många väljer att neka sanningen och återgå till lögnerna då sanningen motbevisar många hårt och detta nederlag accepteras inte av de flesta. De väljer lögnerna även om en över 1400 gammal skrift tar upp exempel av det här flertalet gånger. Islam har aldrig och kommer aldrig att förtrycka kvinnor. Här menar jag inte enbart muslimska kvinnor, judiska kvinnor, ateistiska kvinnor eller kristna kvinnor utan alla kvinnor som har satt sin fot på den här jorden. Alla kvinnor. Döttrar, mödrar, systrar. Alla kvinnor är ärade av religionen, Islam, mer än någon annan religion i världen. Men så som jag upplever dagens samhälle kommer ni inte släppa den stora frågan, Varför måste hon täcka sig som ett tält eller spöke?

http://nyheter24.se/debatt/784682-muslimska-kvinnor-ar-inte-mer-fortryckta-an-andra-kvinnor

Sant eller falskt?


   
Citera
Ämnesstartare

väldigt rörigt skrivet, tala direkt istället för indirekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant. Har inte så stor erfarenhet av att vara muslimsk tjej och har inte vuxit upp i en muslismsk familj så kan inte säga något.

Men mina katolska släktingar med utländskt ursprung eller bor utomlands är absolut mer förtryckta än svenska tjejer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar ju om kultur och hur pass sekulariserade deras familjer och samhället de lever i är så det går ju ej att säga att _alla_ muslimska kvinnor har det si eller så


   
SvaraCitera
mynona

Sover


   
SvaraCitera