Aviseringar
Rensa alla

Muslimska vänner?


vikingen:

Jag ställde fem frågor. Jag har inte komit med något konkret påstående!

Skulle detta lika väl kunnat vara en muslimtjej?

Det skulle det lika gärna kunna vara


   
SvaraCitera

vikingen:

Har du aldrig funderat över att konvertera till kristendomen för att mer accepteras av svenskarna eller kanske ännu hellre bli ateist som de allra flesta svenskar utger sig att vara?

Går du i slöja eller burka eller tänker du klä ut dig i slöja eller burka när du blir stor?

Rent allmänt, varför är du muslim? Vad är det i islam som tilltalar dig mer än vad som finns i kristendomen?

Anser du att islam är en mer jämnställd "religion" än vad kristendomen är?

Är det ok för dig och din religion att flyta runt och suga av och knulla med vilka killkompisar du själv vill? Dvs sex för njutningens skull?

1.nej, jag har aldrig funderat över att konvertera till kristendomen eller ateist för att jag tycker att islam passar mig mest, det är inte så att jag väljer religion för att passa in med andra människor, jag väljer den religionen som är passande för mig.

2.ja, jag går i slöja. föräldrarna lär sina barn vad som är fel och rätt i islam och sen när man blir äldre får man bestämma själv  🙂

3.jag är en nyfiken tjej som gillar och tror på spöken, änglar, ufos, liv på andra planeter,...
och i koranen så står det mycket om sånt och det är därför jag dras till islam ^.^

4.jag anser inte att islam är en mer jämställd än vad kristendomen är, jag tycker att båda är lika jämställda.

5.det är inte ok att göra sånt när man är ung, men jag själv skulle verkligen inte göra sånt  om jag var en muslim eller inte för att
1. jag tycker att det är för läskigt
2. det låter äckligt
3.jag själv tycker att jag inte e beredd för sånt
4. jag är inte förtjust i kärlek, inte än iallafall

där fick du alla dina svar på alla dina fårgor tror jag 😉


   
SvaraCitera

Sägmig:

Vad är det som förbjuder det? Du får gärna citera koranen för mig. 

det är så att bara för att vi är muslimer och tror på Mohammed betyder det inte att vi inte tror på Jesus.
vi tror på Jesus finns, vi tror att han var en god människa men vårt troende om Jesus är inte likadan som kristnas.

I koranen så står det att man inte får såra sin fru eller slå henne, så om man är gift och går har sex med andra kvinnor så sårar du din fru och det kan gå så långt att man börjar slås 🙁
hoppas du fick svar på det du frågade om 😉

(och bara för att jag och min familj är så betyder det inte att andra muslimer är som oss men jag önskar att alla kunde respektera och älska varandra som syskon, önskar :D)


   
SvaraCitera

Sägmig:

Det skulle det lika gärna kunna vara

om du tycker så, why not det skulle kunna vara en muslimsk tjej men jag tror inte att det finns liknande muslimska tjejer som hon, jag är inte 100% säker men om du tycker så så får du tycka så 🙂


   
SvaraCitera

och förresten gillar någon av er five nights at freddy's för att det gör jag >:D


   
SvaraCitera

Ponylight600: Nope, jag lovar dig att hon inte är nån muslimsk tjej XD

Sägmig: Det skulle det lika gärna kunna vara

Det var motsägelsefullt   Mycket glad


   
SvaraCitera

vikingen:

Det var motsägelsefullt   Mycket glad

Hur då menar du?


   
SvaraCitera

varför dela upp människor så? exotifiera islam var nått nytt


   
SvaraCitera