Aviseringar
Rensa alla

MVG i allt


Ämnesstartare

jag läste boken mvg i allt för ett tag sen och tyckte den var sådär. jaha tänkte jag inget att göra åt det.

Men jag sprang precis på en länk till en video (betygsformeln.se) på pluggakuten och jag blev helt såld. fattade inte riktigt skånska alla gånger 😛 men den andra videon efter man kommer in lärde mig mer än hela mvg i allt boken.

så, nu måste jag veta om det bara är jag. kika in videon och säg vad ni tycker


   
Citera

Vill inte få MVG. De kan ju tro att jag är någonting helt plötsligt och börja ställa en massa krav.


   
SvaraCitera

Jag har rökt på i skolan och trott att bokstäver startat krig mot varann .vokaler mot konsonanter. så får man icke mvg.


   
SvaraCitera

Skulle vara trevligt med MVG, fler valmöjligheter. [love]


   
SvaraCitera

Maxwinner:

Jag har rökt på i skolan och trott att bokstäver startat krig mot varann .vokaler mot konsonanter. så får man icke mvg.

Du klarade iallafall att se skillnad på vokaler och konsonanter! [y]


   
SvaraCitera

Hade MVG i alla ämnen när jag gick ut nian, har det också i de ämnen som jag är klar med nu. Prestationsångesten blir för stor.


   
SvaraCitera

Har redan MVG i allt.. utan någon vägledning.


   
SvaraCitera

honolulu:

Har redan MVG i allt.. utan någon vägledning.

alla kan komma fram till sakerna som står i den där boken utan vägledning ju! typ bättre om man arbetar på det själv. funderar kring sitt arbetsätt osv


   
SvaraCitera

kommer in på de flesta linjer med G i allt jag


   
SvaraCitera

så sjukt skönt att högskolan bara har godkänt eller underkänt.

fast även där finns ju folk som börjar grina när dom inte fått max poäng


   
SvaraCitera

VG i allt, räcker gott och väl! Inte värt att satsa på MVG.. [cute]


   
SvaraCitera

OF 5:

så sjukt skönt att högskolan bara har godkänt eller underkänt.

Beror helt på var du går. De flesta har U, G och VG, vissa (t ex Chalmers) har U, 3, 4 och 5, SU har sju olika betygssteg varav två underkända och fem godkända, och vissa har t o m ECTS-betyg.

En riktig jävla soppa; det som borde göras är att G-kraven skulle höjas rejält, och alla andra betyg slopas.


   
SvaraCitera
Gifted

Gentlernen:

det som borde göras är att G-kraven skulle höjas rejält, och alla andra betyg slopas.

Nej, det gar ju inte, da maste ju de som gar kurserna lara sig nagot och da kommer manga fler bli underkanda. universiteten skulle tappa MASSA pengar, eftersom halften av ekonomin beror pa antalet godkanda elever...


   
SvaraCitera
Gifted

jensaa:

jag läste boken mvg i allt

Ah, las min studietekniksguide, den ar gratis. Lank finns pa min anv-sida


   
SvaraCitera

Gifted:

Nej, det gar ju inte, da maste ju de som gar kurserna lara sig nagot och da kommer manga fler bli underkanda. universiteten skulle tappa MASSA pengar, eftersom halften av ekonomin beror pa antalet godkanda elever...

I gengäld skulle en examen faktiskt betyda någonting. Allvarligt talat, 60 personer började på DV samtidigt med mig, färre än 15 är kvar. Runt 10 kommer att ta examen, och av dem kommer hälften inte att kunna programmera sig ur en papperspåse, än mindre lösa den sorts problem en datavetare förväntas kunna ta sig an. Och det är vid en av Sveriges topp tre-institutioner inom ämnet.

Vad glad jag är att jag får en examen, då behöver jag inte köpa toalettpapper på ytterligare en vecka!


   
SvaraCitera