Aviseringar
Rensa alla

My last bitter thread typ


Ämnesstartare

El Guaje:

Varför sluta med gnälltrådar? Att skriva om sina problem eller bara gnälla lite tycker jag är ett väldigt bra sätt att få ut sina känslor på när det inte finns någon annan som lyssnar.

Hatar bara att känna mig gnällig.

Kommer säkert glömma bort denna tråd och skriva en ny gnälltråd om någon månad, fast hoppas ej, vill sluta gnälla och vara glad.


   
SvaraCitera

Varför e du bitter då?[sad]


   
SvaraCitera

Nirr:

du ska inte känna att du behöver ge ngt tillbaka.

Jo. Vet du hur dåligt jag mår över att du gör allt och jag bara ignorerar allt du säger, plus att jag hade mått sämre utan dig. Det minsta jag kan göra är att lyssna på dig.


   
SvaraCitera

Nirr:

Varför skulle det vara ett problem?

Tänk bara hur roligt det blir om det är ett problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:

Varför e du bitter då?

Typ över att andra mår bra medan jag inte gör det. Många fler saker också egentligen. Är sur över att jag är en pessimist och sur över att det alltid finns någon bättre än mig, vad det än gäller. Vet att det är av själviska skäl jag är bitter men är mest självisk inom mig, är osjälvisk utåt i alla fall så det påverkar ju inte omgivningen, påverkar bara mig själv vilket gör att jag mår sämre helt enkelt.

ladysmurf:

hur dåligt jag mår över att du gör allt och jag bara ignorerar allt du säger

är ej det jag mår dåligt över så du har ingen skuld i det hela, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Tänk bara hur roligt det blir om det är ett problem

Ah om du tycker det kan du gärna få överta mina.


   
SvaraCitera

Nirr:

Ah om du tycker det kan du gärna få överta mina.

Ja, skicka dem gärna.


   
SvaraCitera

Nirr:

Är sur över att jag är en pessimist och sur över att det alltid finns någon bättre än mig

Pessimist delen går ju att ändra på. Det är ju mer av en inställning.

Det är väl klart att det alltid finns någon bättre än sig själv. Men man behöver inte vara bäst. Du behöver inte ens göra ditt bästa. Bara du är nöjd. Dock är det ju rekommenderat att alltid göra sitt bästa.

Låter dessutom som om du är väldigt bra på att hjälpa andra. Det är ju guld värt och redan där är du bra mycket bättre än många andra i min bok iaf.

Nirr:

påverkar bara mig själv vilket gör att jag mår sämre helt enkelt.

Då är det ju bra att ha någon man kan prata av sig med, eller?


   
SvaraCitera

Nirr:

yes, bara man hittar rätt sätt så, får väl börja pröva mig fram.

Jag vet ej vad som har hänt osv.. Men allting går upp och ner. De flesta jobbiga sakerna går att åtgärda.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Nirr:

är ej det jag mår dåligt över så du har ingen skuld i det hela, nej.

Nej men det är en av anledningarna till att jag mår dåligt. Känner att du har gjort så mycket för mig och att jag inte gjort nåt för dig. Känner mig dålig som vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Ja, skicka dem gärna.

Kommer i posten på måndag.

Blåbärt:

Pessimist delen går ju att ändra på. Det är ju mer av en inställning.

Jag vet, var inte sån förut heller, men har blivit sån på senare tid, vilket gör att jag egentligen inte mår bättre.

Blåbärt:

Det är väl klart att det alltid finns någon bättre än sig själv. Men man behöver inte vara bäst. Du behöver inte ens göra ditt bästa. Bara du är nöjd. Dock är det ju rekommenderat att alltid göra sitt bästa.

Alltså jag strävar inte efter att vara bäst. Jag gör ju mitt bästa men det jag råkar ut för är att så fort jag känner mig bra så kommer folk och typ tar det ifrån mig.

Blåbärt:

Låter dessutom som om du är väldigt bra på att hjälpa andra. Det är ju guld värt och redan där är du bra mycket bättre än många andra i min bok iaf.

Jag är bra på att hjälpa andra och hatar överhuvudtaget att tynga andra med problem medan jag tar på mig att hjälpa andra med sina. Det leder dock till att jag inte sätter mig själv först vilket gör att jag går omkring med denna inombords själviskhet som bara vill svämma över.

Macktorsken:

Jag vet ej vad som har hänt osv.. Men allting går upp och ner. De flesta jobbiga sakerna går att åtgärda.

Jag vet, känns som om det gått neråt ganska länge nu, och det är därför jag är som jag är. Får ändra mitt synsätt på världen, uppskatta småsaker osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Känner mig dålig som vän

Du är inte det.


   
SvaraCitera

Nirr:

Jag gör ju mitt bästa men det jag råkar ut för är att så fort jag känner mig bra så kommer folk och typ tar det ifrån mig.

Låt dem inte.

Nirr:

Det leder dock till att jag inte sätter mig själv först vilket gör att jag går omkring med denna inombords själviskhet som bara vill svämma över.

Vet hur det är...

Nirr:

uppskatta småsaker osv.

Låter bra det 🙂


   
SvaraCitera

Nirr:

Du är inte det.

Ok, men det är iaf dags att hjälpa dig mer.


   
SvaraCitera